سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنرانی امروز معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته خواهد شد؛

مایک پنس: چین به دنبال تضعیف جایگاه ترامپ است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در سخنرانی امروز خود چین را متهم به مداخله در امور داخلی این کشور و تلاش برای تضعیف جایگاه دونالد ترامپ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی امروز خود اعلام خواهد کرد که چین با استفاده از قدرتش به دنبال مداخله در امور داخلی این کشور است و قصد تضعیف جایگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دارد. این کشور همچنین خواستار رئیس جمهوری دیگر به غیر از ترامپ است.

بلومبرگ در مطلبی با اشاره به گزیده‌ای از سخنرانی آتی مایک پنس -که متن آن پیش از سخنرانی وی منتشر شده است- نوشت: معاون رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که مداخله ادعایی روسیه در امور داخلی آمریکا در مقابل اقدامات چین چیزی نیست. مایک پنس قرار است در این سخنرانی پکن را متهم به مداخله در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا از طریق جاسوسی، اقدامات تعرفه‌ای  و کمپین تبلیغاتی کند.

بنابر اظهارات از پیش آماده معاون ترامپ برای سخنرانی روز پنجشنبه در موسسه هادسون در واشنگتن، پکن با بسیج عاملان مخفی و رسانه‌های تبلیغاتی بدنبال تغییر درک آمریکایی‌ها از سیاست چین است. در این سخنرانی معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام خواهد کرد: همانطور که یکی از اعضای ارشد کادر اطلاعاتی ما اخیرا به من گفت آنچه روس‌ها انجام دادند در مقایسه با اقدامات چین ناچیز است.

در متن سخنرانی پنس آمده است: (چین) به طور ویژه صنایع و ایالاتی را که نقش مهمی در انتخابات سال 2018 خواهند داشت، هدف قرار داده است. در سخنرانی پنس قرار است چین به استفاده از دیپلماسی بدهی برای گسترش نفوذ در جهان متهم شود. معاون ترامپ همچنین در این سخنرانی چین را به تلاش برای متقاعد کردن سه کشور آمریکای لاتین برای قطع روابط خود با تایوان و به رسمیت شناختن چین متهم خواهد کرد.

در این سخنرانی پنس همچنین قرار است اقدامات پکن در دریای جنوبی چین را مورد انتقاد قرار دهد. سخنرانی معاون رئیس جمهور آمریکا درست یک هفته پس از ایراد اظهارات مشابه از سوی ترامپ علیه پکن انجام خواهد گرفت. چین نیز با رد تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا هر گونه تلاش از سوی این کشور برای مداخله و تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای آتی کنگره آمریکا را تکذیب کرد.

تنش تجاری میان آمریکا و چین با جنگ تعرفه‌ای از سوی دو کشور طی ماه‌های اخیر همچنان دنبال می‌شود. 

آمریکا پیش از این صرحتا اعلام کرد چین را تهدید اصلی برای منافع اقتصادی و سیاسی خود در دنیا می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.