سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان خبر داد؛

کشف یک تن و ۵۰۴ کیلو گرم مواد افیونی در شهرستان نیکشهر

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از کشف یک تن و ۵۰۴ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری شبانه پلیس شهرستان نیکشهر با سوداگران مرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان گفت: بامداد امروز با کسب خبری مبنی بر جابه جایی محموله سنگین مواد افیونی توسط قاچاقچیان از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان نیکشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر در قالب چند تیم پوششی با اقدامات گسترده تخصصی و رصد منطقه، موفق شدند ساعت سه بامداد ضمن شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان با اجرای کمین در مسیر عبورشان، خودرو‌های حامل مواد مخدر را شناسایی و در یک درگیری مسلحانه آنان را زمین گیر کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این درگیری مسلحانه که ساعتی به طول انجامید سوداگران مرگ با توجه به تنگ شدن عرصه با استفاده از کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند.

سردار قنبری افزود: در این عملیات نفس گیر پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، یک تن و ۴۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک، ۲۷ کیلو و ۲۰۰ گرم شیشه و ۲۶ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین کشف کرد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به حضور و اشرافیت پلیس در جای جای نقاط استان و افزایش ضریب هوشیاری و تجارب پلیس در شناسایی باند‌های قاچاق، سوداگران مرگ در امان نخواهند بود؛ چراکه چشمان تیز بین پلیس، هر لحظه ناظر بر اعمال آنان است.

کسب رتبه دوم استان در بحث پیشگیری از وقوع جرم

 سرادر قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه کفت: مسئله مواد مخدر یکی از معضلات عمده محسوب می‌شود، زیرا ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات در جامعه است.

وی افزود: در این راستا ناجا برنامه‌های مدونی را دز طول سال برنامه ریزی و اجرایی می‌کند که به موجب آن ۷۰ تن مواد مخدر در سال جاری کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۵ شبکه مواد مخدر تصریح کرد: در بحث دستگیری خرده فروشان نیز به رشد ۸۳ درصدی دست یافته ایم.

وی تصریح کرد: این دستاورد‌ها به معنای فعالیت موفق ما در محلات آلوده و در بحث شناسایی خرده فروشان است.

وی ادامه داد: اولویت ما ما در بحث سوخت مبارزه قاچاقچیان عمده است و در این بخش بیش از ۶ و نیم میلیون لیتر سوخت کشف که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها خرد است و ۵۰ درصد این سرقت‌های توسط معتادین صورت می‌گیرد.

سردار قنبری افزود: اطلس جغرافیای خشن در استان و براساس این اطلس برنامه ریزی شده و در راستای اجرای این برنامه‌ها شاهد دستاورد‌های خوبی در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: در راستای جمع آوری معتادان تعداد معتاران اعزامی به کمپ هم آمار معتادان ۵۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کیف زنی ۲۵ درصد کاهش یافته بیان کرد: با تلاش نیرو‌های انتظامی ۹۰ درصد جرائم اتفاق افتاده استان کشف شده است.

سردار قنبری با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: در هفته نیروی انتظامی ۱۶۵۰ برنامه در استان اجرا می‌شود که ۱۴۸ عنوان برنامه در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این هفته برنامه‌هایی مانند راه اندازی قطار و اتوبوس با پیشگیری، مانور شهری موتور سیکلت سواران ،مسابقه را دیویی، مسابقات دوچرخه سواری، اجرای مراسم ورزش صبحگاهی، نشست تعاملی م. طرح مردم یاری، همایش پلیس امنیت عمومی و اصناف، پخش فیلم مستند در فضای مجازی مسابقه کتاب خانی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به مسئله فرهنگ سازی در پیشگیری از جرائم گفت: این در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح خواهد شد و برنامه ریزی لاز در این خصوص انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته ناجا بخشی از جرائم رانندگی بخشیده می‌شود بیان کرد:

در ۷۲ ساعت آینده ۱۱ انبار احتکار کشف شده است که در بین مردم توزیع شده و البته میزان احتکار نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است
ارزش کالا‌های احتکار شده ۶ میلیارد تومان بوده که محل نگهداری اجناس پلمپ شده است.

انتهای پیام/پ

 

کشف مواد مخدر در سیستان  وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.