وی افزود: جهانگردی را میتوان نیروی محرک توسعه اقتصادی در تمام کشورها دانست چراکه هیچ کشوری فاقد زمینه برای توسعه جهانگردی نیست و همگی به گونهای جذابیتهایی برای گردشگران دارند.
فرخی با تاکید بر این امر که فعالان صنعت گردشگری باید اقدامات خود را در شیوههای فروش و تبلیغات همپای تحولات دیجیتال به روز کنند تصریح کرد: در صنعت گردشگری کسانی موفق هستند که بتوانند از فناوری اطلاعات به بهترین شکل ممکن در توسعه کسب و کار خود استفاده کنند چرا که تنها با سنتی عمل کردن نمیتوانند جای رقابت را در بازار برای خود نگه دارند.
وی تصریح کرد: آموزش و حمایت از ایدههای نو در گردشگری سهم بزرگی در توسعه و گردش صنعت گردشگری دارد که لزوم آموزش این صنعت از سنین پایین و شروع آن از خانواده میتواند راهی موثر برای توسعهی گردشگری در کشور بوده و در این راستا اتاق فکر میتواند زمینه ساز تحول در این عرصه باشد.
وی یکی از این فرصتها را ایجاد خانههای بوم گردی در روستاها و شهرها دانست و گفت: این فرصتها میتواند درآمد قابل توجهی را برای معیشت مردم منطقه و فرامنطقه داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: هماهنگیها و تلاشهایی در خصوص سیستمهای آموزشی گردشگری و تورلیدری و سیستم حمل و نقل گردشگری انجام شده است که البته کافی نیست و در صدد برنامه ریزیهای بیشتر و بهتر برای توسعهی گردشگری هستیم.
هفته گردشگری به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای بالا بردن آگاهی از مشارکت واقعی است.
انتهای پیام/ح