سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: اقتصاد کشاورزی جنوب کرمان که روزگاری پویا بود امروز با گرانی‌های اخیر نهاده‌های کشاورزی، گلخانه‌داران جنوبی را مات و مبهوت قیمت‌ها کرده و از آنجا که مشکلات بخش کشاورزی تاثیر زیادی در جامعه دارد با حمایت از این قشر زحمتکش می‌توان باری سنگین را از دوش کشاورزان و جامعه برداشت.

وی افزود: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی همچون سم و کود و نایلون سبب تغییر کشت شده و این تغییر کشت به صورت اجباری بر وضعیت کشاورزی به ویژه مساله آب که امروز یکی از مسائل حساس کشور به شمار می‌رود، تاثیر زیادی می‌گذارد.

موسوی اظهار داشت:دولت برای تهیه ۲۵ قلم جنس از دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می‌کند که ۲۰ قلم آن در بخش کشاورزی و شامل کود، بذر و سم است.

وی بیان کرد: کود‌های شیمیایی ۲ بخش هستند که وزیر جهاد کشاورزی از طریق رئیس جمهوری پیگیری کرد تا کود اوره با همان قیمت پارسال فروخته شود و افزایش پیدا نکند منتهی بعضی از وسایل غیر مستقیم تهیه می‌شوند مانند نایلون گلخانه‌ها، نوارتیپ و کارتن خرما که در حوزه کاری ما نیستند، با افزایش قیمت مواجه شده اند.
انتهای پیام/ح

تولیدانواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.