سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش نیروهای امداد و نجات مازندران / هشدار آب منطقه‌ای برای پیشگیری و مقابله با سیل

آب منطقه ای مازندران برای پیشگیری و مقابله با سیل در استان به کشاورزان و شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کمیته مدیریت بحران آب منطقه‌ای مازندران باتوجه به شرایط جوی پیش رو و سیلاب احتمالی اواخر روز جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ مهرماه) به هم استانی‌ها، بویژه مجاوران مجاری و منابع آبی استان هشدار داد تا ضمن آمادگی از اقامت و آمد وشد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

این کمیته ضمن اعلام نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز به امورات منابع آب با هدف اطلاع رسانی بیشتر به مردم منطقه بر پاکسازی مسیر‌های بحران ساز و سیل گیر از سوی دستگاه‌های ذیربط و نهاد‌های اجتماعی مستقر در روستا‌ها تاکید کرد.

همچنین تاکید شد همه پیمانکاران طرف قرارداد این شرکت و همچنین تولیدکنندگان شن و ماسه مسیر رودخانه‌ها با تمامی امکانات در پیشگیری و مقابله با سیلاب همکاری لازم را بعمل آوردند. 

کمیته بحران ضمن تاکید بر امر اطلاع رسانی در سطح گسترده به مردم؛ ماموران ایستگاه‌های آب و هواشناسی شرکت را مکلف کرد تا نسبت به ارسال طلاعات رواناب و سیل بطور منظم در بازه زمانی مذکور اقدام تا تصمیمات مقتضی از سوی دستگاه‌های ذیربط گرفته شود.

 پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که میزان بارش بویژه در بخش شرق مازندران و بخش مرکزی به رقم حدود ۱۸۰ میلی متر خواهد رسید که البته ممکن است بصورت نقطه‌ای این رقم در برخی از مناطق بیشتر باشد و از سویی وزش باد شدید (حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر) امکان خدمت رسانی را نیز در حین وقوع سیلاب دشوار خواهد کرد.

 احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز گفت: از روز جمعه ۱۳ مهر شاهد آسمانی ابری همراه با وزش باد، بارش باران و سیلابی شدن آب راه‌ ها خواهیم بود.

وی افزود: هنگام وقوع بارش‌ های رگباری و رعد و برق، همشهریان و مسافران از اطراق و قدم زدن در اطراف رودخانه‌ ها و آب راه‌ ها خودداری کنند.

احمدی گفت: همچنین دامداران دام‌های خود را هنگام بارش‌ های رگباری و رعد و برق در محل‌ های امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه به دلیل وزش باد گاهی شدید دریا مواج است و برای شنا مناسب نیست، افزود: تمامی نیرو‌های امدادی و خدماتی آمادگی لازم برای مواجه با عملیات امداد و نجات داشته باشند.

 انتهای پیام/آ

آب منطقه‌ای مازندران درباره وقوع سیلاب هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.