سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدر العبادی با نخست وزیر منتخب عراق دیدار کرد

حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق با عادل عبدالمهدی نخست وزیر منتخب این کشور در دفتر نخست وزیری عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق با عادل عبدالمهدی نخست وزیر منتخب این کشور دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در دفتر نخست وزیری عراق در بغداد انجام شد.

شبکه سومریه اعلام کرد که دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری عراق گزارش داده که العبادی در دفتر خود از عبدالمهدی استقبال کرد و دو طرف طی این دیدار در مورد تشکیل کابینه دولت آتی و چالش‌های آن، اهمیت تشریک مساعی برای تکمیل دستاورد‌های عراق در همه زمینه‌ها و تأکید بر برنامه دولت آتی و حمایت این دولت از ارائه خدمات به شهورندان عراقی به رایزنی پرداختند.

دو طرف همچنین در مورد تطابق دیدگاه‌ها در رابطه با اولویت‌های مرحله آتی در سازندگی، آبادانی و فراهم کردن فرصت اشتغال و تقویت ثبات امنیتی عراق گفتگو‌هایی داشتند و بر لزوم تداوم تحت تعقیب قرار دادن «هسته‌های تروریستی» و تقویت روابط با جامعه جهانی در راستای منافع عراق تأکید کردند.

عادل عبدالمهدی المنتفکی متولد سال ۱۹۴۲ در بغداد است او سیاست‌مدار، اقتصاددان شیعه عراقی و وزیر نفت و نخست‌وزیر منتخب جدید عراق است. او از مقامات مجلس اعلای اسلامی عراق و معاون دبیرکل کنونی این سازمان است. عبدالمهدی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ یکی از دو معاون رئیس‌جمهور عراق بود و در دولت موقت عراق پس از سقوط صدام وزیر دارایی بود. وی همچنین یکی از نامزد‌های تصدی پست نخست‌وزیری پس از انتخابات مجلس نمایندگان عراق ۲۰۰۵ به شمار می‌رفت که در رأی‌گیری داخلی «ائتلاف ملی عراق» با یک رأی مغلوب نوری مالکی شد.

انتهای پیام/

دیدار و گفتگوی العبادی با عادل عبدالمهدی

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.