سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات توسط 15 مرکز به سالمندان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۱۵ مرکز در زمینه های مختلفی از جمله مراقبتی، آموزشی، توانبخشی، بنیاد فرزانگان و ویزیت در منزل به سالمندان خدمات ارائه می دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در اغلب جوامع شهری مرز قراردادی ۶۰ سال سن یعنی زمانی که فرد از خدمت بازنشسته می‌شود آغاز سالمندی است، به همین دلیل افراد ۶۰ ساله و بالاتر به عنوان سالمندان یک کشور شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از هفت میلیون سالمند وجود دارد افزود: در استان کرمانشاه ۱۹۵ هزار و ۵۷۱ نفر سالمند وجود دارد که رتبه هشتم کشور هستیم و ۱۸ هزار و ۵۰۹ نفر شناسایی و از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد:در کل استان ۱۵ مرکز داریم که در زمینه های مراقبتی، آموزشی، توانبخشی، بنیاد فرزانگان، ویزیت در منزل فعالیت می‌کنند و در مجموع ۸۶۲ نفر از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند.

وی گفت:از اقدامات شاخص بهزیستی استان در حوزه سالمندان می‌توان به راه اندازی و تجهیز بنیاد فرزانگان با هدف تکریم جایگاه سالمندان، غنی سازی اوقات فراغت، ارتقای سطح سلامت جسمی روانی اجتماعی و معنوی آنان و فراهم نمودن زمینه تعامل عاطفی و روانی سالمندان با خانواده و جامعه، و در بحث آموزش های هنری و فرهنگی و تقویت روحیه خودباوری و خارج نمودن سالمندان از انزوای اجتماعی و تشویق به فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد.

قادری تصریح کرد: کمبود قوانین پیشتیبان حقوق سالمندان و ضمانت‌های اجرایی، فعالیت های موازی و عدم وجود گزارش منسجم جامع و کامل از عملکرد دستگاه ها، عدم وجود بانک اطلاعاتی، پوشش ناکافی رفاهی و بیمه ای، عدم کفایت سیستم بهداشت درمان و توانبخشی موجود در امور تخصصی سالمندان، عدم انطباق محیط شهری با ضوابط مناسب سازی به عنوان مانعی جهت مشارکت سالمندان از جمله چالش های موجود است که درحال برنامه ریزی های برای این موارد هستیم و امیدواریم اعضای شورا به وظایف خود که مصوبه این شورا بوده عمل کنند تا بتوانیم از این چالش ها عبور کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

راه اندازی و تجهیز بنیاد فرزانگان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.