سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبهه رسانه‌ای جدید سعودی‌ها علیه ایران/ راه‌اندازی دومین شبکه فارسی‌زبان برای نفوذ در افکار جوانان ایرانی

یک رسانه وابسته به عربستان سعودی از راه‌اندازی شبکه‌ای فارسی‌زبان با هدف اثرگذاری بر جوانان ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مازن هایک»، سخنگوی رسمی گروه رسانه ای «ام بی سی» وابسته به عربستان سعودی در مصاحبه اختصاصی با «عرب نیوز» از راه اندازی بخش فارسی زبان این رسانه با هدف اثرگذاری بر فارسی زبانان و جوانان ایرانی خبر داد.

هایک با اشاره به محتوای سرگرم کننده بخش فارسی زبان شبکه ام بی سی گفت: «ما در حال حاضر مشغول بررسی ژانرها و محتوای بخش فارسی هستیم. مخاطبان اصلی این شبکه جوانان ایرانی خواهند بود.»

او با اشاره به بازار رقابتی رسانه ها در منطقه [خاومیانه] اعلام کرد تمرکز اصلی بخش فارسی ام بی سی بر تولید محتوا و تلاش برای رقابت با شبکه های تلویزیونی قدرتمند خارجی است.

سخنگوی لبنانی گروه رسانه ای ام بی سی اظهار داشت مانعی برای راه اندازی بخش فارسی زبان این شبکه وجود ندارد. بخش فارسی زبان ام بی سی در ایران حضور خارجی ندارد و درآمد آن از نقاط مختلفی خواهد رسید.

گروه ام بی سی، غول رسانه ای در خاورمیانه است که در بازار رسانه های رقابتی، به تازگی جوانان ایرانی که اکثریت آن ها کمتر از 30 سال هستند را هدف گرفته و قرار است بخش فارسی خود را با شعار  «سرگرمی بی پایان» از 6 اکتبر راه اندازی کند. «ولید ابراهیم»، از اتباع عربستان سعودی، مالکیت این شرکت رسانه ای که مقر آن در دبی است را در اختیار دارد.

گروه رسانه ای ام بی سی تقریبا یک دهه پیش نیز در تلاش برای راه اندازی یک شبکه فارسی زبان با محتوای وابسته به فرهنگ غرب بود.

به نظر می رسد راه اندازی این شبکه بخشی از جبهه رسانه ای جدید سعودی ها علیه جوانان ایرانی است. سعودی ها پیشتر، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ایران اقدام به راه اندازی یک شبکه فارسی به نام «ایران اینترنشنال» کردند تا از این طریق تاثیرگذاری خود  بر اذهان عمومی به ویژه جوانان را افزایش دهند. مالکیت این شبکه فارسی نیز متعلق به  یک تبعه سعودی به نام عادل عبدالکریم است.

شبکه ایران اینترنشنال که در غرب لندن مستقر است، پس از حادثه تروریستی اهواز با یعقوب حور الطوستاری، سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه مصاحبه کرد. سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه اعلام کرد این گروه مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است و آن را مورد ستایش قرار داد. اقدامی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یک حمله تروریستی «شرورانه و بزدلانه» محکوم شد.

موسسه آفکام انگلیس روز گذشته اعلام کرد در حال انجام تحقیقات درباره مصاحبه سخنگوی این گروه تروریستی است. سخنگوی موسسه آفکام گفت: «ما به عنوان یک اولویت در حال ارزیابی این برنامه خبری هستیم که برخلاف قوانین رسانه‌ای پخش برنامه ما است.»

به دنبال این مصاحبه، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری اعلام کرد سفارت ایران شکایتی را در این خصوص به موسسه آفکام ارائه کرده است تا این اقدام غیرقانونی شبکه ایران اینترنشنال را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
شما هم چند تا شبکه با اخبار ضد سعودی بسازید
یا تاریخ قبل از اسلام
توی یوتوب از وهابی ها بد بگید
خلاصه مبارزه کنید
ایران رو بزرگ نشون بدید
جنگ رسانه ای و اقتصادی از هر جنگ تاثیر گذار تر هست
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اگر مسئولین یک ذره به جوانان مملکت اتکا داشته و با مردم راحت باشند و مردم را محرم بدانند بخدا ایرانی ها تره هم به حرف هیچ خارجی خورد نمیکنند. ببینید برنامه ای مثل حالا خورشید یه محض اینکه حرف دل مردم رو داره میزنه چقدر مخاطب جذب کرده.
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
باید مشکلات جوانان کشور رو تا اونجایی که ممکنه حل کنن تا دشمن از انها سوءاستفاده نکند
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی السعود جنایتکار
مصمم
۲۳:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
بخدا این وهابی ها هرچه بیشتر حرف بزنند و شبکه راه بیاندازند بیشتر آبروی خود را می برند و انسان بیشتر می فهمه که چقدر تو خالی بی منطق و مذهبشان پر تناقض و چقدر چهرة منافقانه دارند و چقدر سرسپرده آمریکا و اسرائیل اند ، من از همین شبکه های وهابی فهمیدم که در مذهب اینها حق و باطل براحتی قابل جمع اس من تا زمانی که برنامه های وهابی را ندیده بودم فکر می کردم که اینها اگرچه از اسلام و قرآن و سنت رسول الله صلوات الله علیه و آله برداشت غلط دارند ولی در همان اعتقاد و باورشان صداقت دارند اما با مشاهدة شبکه های وهابی چیزهایی شنیدم و دیدم که امروز با تمام وجود به شیعه بودن خودم افتخار می کنم .
ثاقبه
۲۲:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ما مردم آگاه و متمدن ایران چقدر باید بیچاره شده باشیم که این ملخ خورها با ایجاد شبکه بخوان فکر و ذهن و رفتار ما رو جهت دهی کنند و کشورمون رو به ورطه آشوبهای اجتماعی و اقتصادی بیاندازند!!
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدایا جوانان ایرانی رو هدایت کن که فریب حرفهای دروغ و نقشه های دشمن رو نخورند
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر السعود .
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
بیخودی سرمایه گذاری نکنید .چونکه مردم عاقل ماهیت شما را میدانند .این پول را خرج مردم ات بکن .چونکه واقعا مستحق این کمک هستند .دیگه مثل قبل نیست که هر چه بخواهی بخورد مردم بدهید .مگر مردم جاهل .کم سواد و بیسواد .چهل سال است که صدها کانال علیه ما برنامه میسازند .مردم گرگ در لباس میش را خوب میشناسند .گول دوستی خاله خرسه را نمیخورند
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
از همین الان ماهیت این کانال ها را قبل از شروع به مردم بشناسانید .تا گرگ در لباس میش را بشناسند و گول شان را نخورند
مهسا
۲۱:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
جوان ایرانی با این حرفا عوض نمیشه بعضی ها هم فقط بخاطر مسخره کردن و جک درست کردن براتون این شبکه ها رو دنبال میکنن....
برین بمیرین آل سقوط....
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
من یک جوان ایرانی
تشنه خون شما هستم
خدا را شکر همه جوانها تشنه خفه کردن سعودیها هستن ان شاءالله اتفاق میفته
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ما در میان این همه دول عرب ۴۰سال است که اعلام استقلال ملی کرده ایم وبخاطرش تا پای جان هم ایستاده ایم وهنوز ما را به عنوان مسلمان نمیشناسند حالا همین که هستیم هرکی هر غلطی میخواد بکنه
حسین
۲۰:۳۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ملت من حسینی
خاک... عربهای وهابی کنند پولشان اضافی کرده
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
لعنت خدا بر هرچه سعودی بد طینت است
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
هر کی مشتری شبکه آل سقوط خائن بشه معلومه خیلی خیلی نادان. ته حماقت .
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس و آمریکا و مزدورانشان ،و رژیم صهیونیستی .
ولی به سعودی ها چجوری بگوییم مرگتان باد در صورتی که اینان مردگانی متحرک هستند و یقین داریم مردگانی بیش نیستن.
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
جوان ایرانی هر چی باشه وطن فروش اونم به عرب نیست،اونم از نوع سعودیش.
اکبر
۱۹:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
وهابیون دو. هفته نباشه مردین همتون والا ازخجالت باید ازکاخ
تون بیرون‌ نیایی موشک میخاهین توبه کنید بچه کشی و دریمن و سوریه و لبنان و فلسطین و عراق را. جوانان و ایران والا اگه یه شما را آدم حساب کنن. ازحسادت ما دق کنید بمیرید مرده های متحرک لعنت بر شما . با ایران در نیفتین. این صدبار
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
عربستان رسما دشمنی اش رو در هر فرصتی اعلام میکنه ودر دشمن اش قاطع است من در عجب ام چرا ما در دادن جواب به اونها سستی میکنیم علارغم اینکه خود را صاحب حق میدانیم ... ما دهم به مخالفین ساکن در عربستانم فرصت هایی رو براشون بسازیم که حقیقت عربستان رو برملا کنند و قیام کنند .