سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکل چه فاجعه‌ای در بدن شما به بار می‌آورد؟

متخصص قلب و عروق گفت: افزایش تری گلیسیرید خون، سکته مغزی، فشار خون و افزایش وزن تنها قسمتی از عوارض خطرناک مصرف الکل است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سپیده تقوی متخصص قلب و عروق درباره تاثیر مصرف الکل بر بیماری های قلبی گفت: مصرف زیاد الکل باعث می‌شود سطح برخی چربی‌ها (تری گلیسیرید) در خون افزایش پیدا کند، همچنین نوشیدن الکل و اعتیاد به آن می‌تواند به سکته مغزی منجر شود.

وی افزود: نوشیدن الکل در عملکرد داروهایی که مصرف می‌کنید نیز تأثیر دارد، از این رو دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما تمایل به ترک مصرف الکل پیدا کنید و همه افراد باید از نوشیدن الکل خودداری کنند.

تقوی گفت: برخی از افراد به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی ممکن است بخواهند الکل را ترک کنند، برخی دیگر به دلیل واکنش منفی داروهای مصرفی آن ها نسبت به الکل و برخی به دلایل مذهبی و برخی نیز ممکن است به دلیل تمایل به داشتن زندگی سالم‌تر بخواهند برای اصلاح سبک زندگی خود از مصرف الکل خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: زمانی که الکل را به طور کامل یا به صورت تدریجی ترک کردید، ممکن است پیشرفت‌هایی را در این راه دیده و احساس کنید. پس از ترک مصرف الکل پر انرژی تر شده‌، بهتر می‌خوابید و کمی هم وزن کم خواهید کرد. با این اتفاق در طولانی مدت به خودتان کمک خواهید کرد احتمال ابتلا به سرطان‌، بیماری‌های کلیوی یا بیماری‌های قلبی را از خود دور کرده و فشار خون خود را کاهش دهید.

تقوی افزود: با توجه به اینکه کالری الکل بسیار بالاست، نوشیدن آن می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. مصرف الکل باعث کم شدن توان شما در کنترل احساساتتان می شود از این نمی توانید از برنامه غذایی سالم خود پیروی کرده و آن را حفظ کنید. اگر شما در حال تلاش برای کم کردن وزن هستید نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

انتهای پیام/

عوارض مصرف الکل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.