سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیامدهای استقبال خریداران از افزایش نرخ دلار +اینفوگرافیک

پشت پرده‌هایی از نوسانات قیمت دلار در بازار و استقبال خریداران از افزایش نرخ آن را در قالب یک اینفوگرافیک مشاهده خواهید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها که افکار عمومی معطوف به بازار دلار، سکه و ارز بوده و تیتر خبرها نوسانات قیمت ارز را به خود اختصاص داده‌اند، از ظهر روز دوشنبه خبر‌ها  روند تند کاهش قیمت سکه و دلار  را نشان می‌دهند. طی دو روز گذشته در فضای مجازی نیز در خصوص ریزش قیمت‌ها به شکل‌های مختلف اطلاع‌رسانی شد و اخبار بیشتر انعکاس‌دهنده برگشت قیمت‌ها بود.

از آنجا که دلار در بازار ایران بیش از آنکه جنبه پولی داشته باشد، برای مردم جنبه دارایی داشته و  باعث شده تا افراد برای حفظ ارزش دارایی خود به سمت خرید دلار و طلا حرکت کنند.  افزایش قیمت خودروهای خارجی و برخی کالاهای مصرفی نیز گواه بر همین موضوع است. این اتفاقات ناخوشایند در چندین ماه اخیر باعث شد تا میزان کالاها در بازار به شدت کم شود و وضعیت معیشتی مردم را با بحران جدی روبرو کند.

گفتنی است؛ تحولات قیمت دلار در 6ماه اخیر تا حد زیادی با مسائل سیاسی مانند خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بستن راه‌های ورود پول به کشور از طریق امارات مرتبط بوده و باعث افزایش چشمگیر قیمت آن شد.

در اینفوگرافی زیر پیامدهای استقبال خریداران از افزایش نرخ دلار را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: دلار ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.