سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه رایگان برای ساخت و ساز مسکونی در بافت تاریخی یزد

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از صدور پروانه رایگان برای ساخت و ساز مسکونی در بافت تاریخی جهت احیای بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد کشفی پور مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: صدور   پروانه رایگان برای هر گونه ساخت و ساز مسکونی در بافت تاریخی اقدامی است که جهت تشویق مالکان برای احیای ملک خود در بافت تاریخی انجام می شود.

کشفی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه روند ساخت و ساز در بافت تاریخی و فرسوده نسبت به دیگر نقاط شهر متفاوت است و در هر محله‌ای ضوابط خاصی دارد مالکین محترم می توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری شهرداری و شهرداری بافت تاریخی از شرایط  ساخت و ساز های آن محله مطلع شوند.

وی حوزه عملکرد شهرداری بافت تاریخی را هسته مرکزی شهر و محلاتی که عنوان بافت تاریخی و فرسوده داشته و یا ویژگی‌های خاص با بنا‌های سنتی دارند دانست و تصریح کرد: اهداف این سازمان احیای بافت تاریخی و رونق بخشیدن به بافت تاریخی با رعایت ضوابط طرح تفضیلی و اعمال نظر اداره میراث فرهنگی است.

کشفی پور ادامه داد: با توجه به جهانی شدن بافت تاریخی در یزد و ارزش بافت تاریخی، شهروندان برای جلوگیری از آسیب به این بافت جهت هرگونه احیا و یا ساخت و ساز در این منطقه با شهرداری بافت تاریخی هماهنگ کنند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری تصریح کرد: کف سازی و بدنه سازی کوچه گلچینان، محله خواجه خضر، محله شش بادگیری، کوچه کلاهدوز‌ها و محله نظر کرده با مصالح سنتی از جمله اقدامات در حال اجرای شهرداری در بافت تاریخی است که تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

انتهای پیام/ غ

هموار سازی مسیر ساخت و ساز در بافت تاریخی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.