سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 26 درصدی پروازهای خراسان جنوبی

آمار مسافران ورودی و خروجی فرودگاه های استان 26 درصد در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ هادی سلامی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: کمبود ناوگان در هواپیماهای فوکر 100 و ام دی ایران ایر باعث لغو تعدادی از پروازها و کاهش سفرهای هوایی در بسیاری از فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه بیرجند شده است.

 

وی افزود :کاهش 14 درصدی پروازها در فرودگاه بیرجند هستیم که تنها دلیل آن کمبود ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و لغو برخی از پروازها توسط این شرکت است.


سلامی افزایش قیمت بلیط های هواپیما را نیز از دیگر عوامل کاهش تعداد مسافر در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته دانست و گفت: با رایزنی هایی که توسط این اداره کل و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته نرخ بلیط ها کاهش نسبی داشته است.


مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: با بیان اینکه پس از تعطیلی پروازهای ایران ایر تلاش هایی برای برقراری پرواز آتا صورت گرفته است افزود: شرکت هواپیمایی آتا روزهای زوج تعداد یک پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران به برنامه پروازی این فرودگاه اضافه کرد که تا حدی مشکل لغو پروازهای هواپیمایی هما را در بیرجند پوشش داد.


سلامی گفت: این پرواز نیز به دلیل مشکلات هندلینگ و برخی مسائل دیگر در حال حاضر برقرار نیست که امیدواریم به زودی به حالت عادی باز گردد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 21 هزار و 656 مسافر در 273 پرواز ورودی و 22 هزار و 832 مسافر در 273 پرواز خروجی با پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند تردد کردند و در مدت یاد شده 525 هزار کیلوگرم بار نیز جا به جا شده است.

 

سلامی در خصوص پروازهای فرودگاه طبس نیز گفت: در این مدت 80 پرواز از این فرودگاه انجام شده که 4 هزار و 361 نفر مسافر و 34 هزار کیلوگرم از این طریق بار جا به جا شده است.


مدیرکل فرودگاه های استان اظهار داشت: هفته ای 2 پرواز در مسیر تهران- بیرجند- تهران از فرودگاه طبس انجام می شود.


وی در مورد افزایش پروازهای فرودگاه های استان گفت: پیگیری های اخیر این اداره کل، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی و استانداری خراسان جنوبی با ایرلاین های فعال در سطح کشور به منظور برقراری پرواز تهران-بیرجند-تهران توسط یکی از این ایرلاین ها و اضافه شدن پروازهای بیرجند-مشهد-بیرجند هستیم که به زودی نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

آمار مسافران پروازهای خراسان جنوبی کاهش یافت

برچسب ها: فرودگاه ، پرواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.