سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از پنج طرح گردشگری با اعتبار ۴۰۷ میلیون‌ تومان در فردوس

همزمان با هفته گردشگری 5 طرح گردشگری با اعتبار ۴۰۷ میلیون تومان در فردوس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ ظهر امروز پنج طرح شامل محوطه سازی پارک گردشگری تون، کانکس راهنمای مسافر، رونمایی از نرم افزار فردوس گردی، برق رسانی به رباط تاریخی خوشاب و تامین برق پارک آبگرم معدنی فردوس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امروز همچنین با حضور حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی کلنگ احداث هتل سنتی در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری چهارمیلیارد تومان در فردوس به زمین زده شد.

بازدید از یک واحد اقامتگاه بوم گردی در حال ساخت در منطقه نمونه گردشگری باغستان و دیدار با فعالان گردشگری فردوس از دیگر برنامه های امروز مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در شهرستان فردوس بود.

رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در دیدار با فعالان گردشگری شهرستان فردوس گفت : موضوع گردشگری یک موضوع میان بخشی است که اگر بخش های مختلف دست در دست هم ننهند و کمک نکنند، نمی تواند محقق شود، بنابراین همه دستگاه های اجرایی باید برای رونق صنعت گردشگری کمک کند.

وی اساسی ترین اقدام در حوزه گردشگری را آموزش عنوان کرد و گفت: تجربه قرن ها زندگی در این منطقه نشان داده است که استان خراسان جنوبی از دیرباز به دلیل موقعیت خاص همیشه کار خدمات رسانی و ارائه خدمات اقامتی، تجاری و پذیرایی از مسافران را به عهده داشته، بنابراین باید به ظرفیت گردشگری که تجربه قرن‌ها زندگی انسانها را پشت سر دارد، برگردیم.

رمضانی افزود: با تلاش و پیگیری های انجام شده توانستیم حضور گردشگران خارجی در استان خراسان جنوبی را از ۱۹۰ نفر در سال ۱۳۹۱ به پنج هزار نفر در سال افزایش دهیم و تعداد اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی نیز در حال حاضر به ۳۳ واحد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.