سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید سرپرست فرمانداری کاشان از فرودگاه کاشان و چرایی تعطیلی آن

 معاون استاندار اصفهان وسرپرست فرمانداری کاشان گفت: پیگیری گشایش فرودگاه و تلاش و تسریع برای این امر از اولویت کارهای بنده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اکبر مرتضایی قهرودی، ظهر امروز سه شنبه 10 مهر قبل از آغاز بازدید خود از فرودگاه به همراه شهردار در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با اینکه هنوز اطلاعات کاملی را از چرایی تعطیلی فرودگاه کاشان ندارم شاید علت این تعطیلی نبود حمایت های لازم در سطح کشوری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه احداث فرودگاه در کاشان با وجود جمعیت قابل توجه این شهرستان، علاقه فراوان و کثرت سفرهای شهروندان ولایت مدار، متدین و عاشق اهل بیت(ع) به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) ، فعالیت صنعتی و تولیدی شهرستان ،محدودیت جاده ای و پتانسیل گردشگری واجب و ضروری بوده است گفت: وی پس از گفتمان با مسوولان مرتبط و اطلاع از چرایی تعطیلی فرودگاه کاشان تمام تلاش خود را برای گشایش مجدد آن تا حد توان انجام خواهد داد تا این ظرفیت ویژه و مورد نیاز دوباره برای کاشان فعال شود.

روابط عمومی فرودگاه در دعوت از رسانه ها شتاب زده عمل کرده است

شهردار و مدیر فرودگاه کاشان نیز در این نشست که گویا با دعوت فرمانداری و روابط عمومی فرودگاه از خبرنگاران انجام شده و مایه تعجب و سوال شهردار شده بود که خبرنگاران چگونه از این بازدید خبر داشتند و در فرودگاه حاضر شدند تمایلی به گفتگو و پاسخگویی سوالات خبرنگاران نداشتند و تاکید کردند پس از بازدید سرپرست فرمانداری کاشان و نهایی شدن مباحث و گفتگوها پاسخ های لازم را به رسانه ها اعلام خواهند داد.

سعید ابریشمی راد شهردار کاشان که حضور خبرنگاران برایش بسیار سوال برانگیز شده بود و به گفته خود فکر می کرد فقط سرپرست فرمانداری و مسوولان فرودگاه در بازدید حضور خواهند داشت گفت: روابط عمومی فرودگاه قبل از مشخص شدن نتایج مباحث بازدید و گذاشتن نشست خبری در دعوت از رسانه ها شتاب زده عمل کرده است.

خبرنگاران در این نشست چند دقیقه ای که با دعوت شهردار از سرپرست فرمانداری برای بازدید از فرودگاه و کمبود وقت وی عنوان شد به داخل سالن ترانزیت فرودگاه وارد شدند و نشست خبری آنها به همین بازدید از سالن اتمام یافت.

سید مسعود مسعودی، مدیر فرودگاه نیز هنگام بازدید سرپرست فرمانداری کاشان از سالن ترانزیت فرودگاه ضمن پاره ای توضیحات به وی گفت: این فرودگاه در سال 96 به صورت رسمی افتتاح شد و اولین پرواز آن به مقصد مشهد مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 470 پرواز از فرودگاه کاشان انجام شده است و 75 هزار مسافر جابه جا شده اند به سرپرست فرمانداری کاشان افزود: آخرین پرواز فرودگاه کاشان یک ماه بعد از ماه رمضان انجام شد.

سطح اشغال97.5 درصدی صندلی هواپیما در پروازهای مشهد/تعطیلی پروازها از اردیبهشت ماه تاکنون

به گفته وی، با وجود آنکه پروازهای مشهد در با 97.5 درصد سطح اشغال صندلی هواپیما انجام می شد پروازهای فرودگاه کاشان از اردیبهشت ماه تاکنون تعطیل شد.

مدیر فرودگاه کاشان هفته ای دو پرواز با 170 تا 180 مسافر را در فرودگاه کاشان قبل از تعطیلی آن یادآورشد و گفت: مسافران عرب و شهروندان استان قم نیز استقبال بسیار خوبی از پروازهای فرودگاه کاشان داشتند چون پروازها همه سر ساعت و بدون تاخیر انجام می شد.

مسعودی، فعالیت چارت کننده بخش خصوصی در پروازهای فرودگاه کاشان را تاکیدکرد و گفت: در پروازهای این فرودگاه هیچ صندلی خالی نبود و حتی کمبود صندلی نیز بود.

وی تصریح کرد: از زمانیکه چارترکننده خصوصی وارد عمل شد و از آنجا که جزو سیاست های شهرداری نبود مشکلات فرودگاه بوجود آمد.

توضیحات مدیر فرودگاه که به اینجا رسید شهردار کاشان از سرپرست فرمانداری کاشان دعوت به ادامه بازدید کرد و گفت: باید پس از بازدید با اسناد و مدارک سخن گفت.

سرپرست فرماندار ، شهردار و مدیر فرودگاه برای بازدید از محوطه فرودگاه که گویا بخشی از آن جنبه نظامی نیز دارد حرکت کردند که از این قسمت بازدید به بعد از حضور خبرنگاران با این عبارت که نیاز به حضور آنها در این قسمت نیست ممانعت شد.

*نشست خبری چند دقیقه ای نافرجام فرودگاه

آنچه که در این واکنش ها و رفتار سوال برانگیز مسوولان شهرداری نسبت به خبرنگاران محرز و مشخص شد اینست که فرودگاه نیتش خیر بوده و قصد داشته است با کمک رسانه و حضور خبرنگاران در مقابل شهرداری حرکتی موثر و تقریبا غافلگیر کننده انجام دهد اما متاسفانه این حرکت روابط عمومی فرودگاه کاملا غیرحرفه ای، نا پخته و به قیمت تحقیر خبرنگاران انجام شد و عزت و وقت و حرمت آنها را زیر سوال برد.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: فرودگاه ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.