سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متیس: شمار مستشاران آمریکا در سوریه دو برابر شده است/ پارلی: ما سوریه را از فرجام استفاده از سلاح‌های شیمیایی برحذر داشته‌ایم

وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود از ۲ برابر شدن شمار مستشاران آمریکایی در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، فلورنس پارلی، وزیر خارجه فرانسه، به همراه جیمز متیس، همتای آمریکایی خود، در کنفرانسی خبری در شهر پاریس -پایتخت فرانسه- شرکت کرد.

پارلی در این کنفرانس خبری گفت: روابط ما با آمریکا همواره روابطی پایدار و مبتنی بر احترام و اعتماد بوده است. روابط ما ثابت و راهبردی بوده است و برای همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم همواره تلاش می‌کنیم.

او در ادامه  در اظهاراتی مغرضانه گفت: ما نظام بشار اسد را همیشه از فرجام اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی برحذر داشته‌ایم.

وزیر دفاع فرانسه گفت: فرانسه و آمریکا همواره روابط دوستانه‌ای دارند که در هیچ شرایطی نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ما در مورد تمامی مسائل راهبردی گفتگو کردیم. در مورد امنیت بین‌المللی ما همواره هماهنگ عمل می‌کنیم. ما در مورد تمایل برای مبارزه با تروریسم و شکست آن اتفاق نظر داریم. ما همچنین برای پایبندی به قوانین بین المللی و همچنین قوانین بنیادین بشری مانند ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی اتفاق نظر داریم. ما همگی در این زمینه در آوریل گذشته به حاکمیت بشار اسد هشدار دادیم. ما بار دیگر با جدیت بسیار در صورتی که این حمله از سر گرفته شود هشدار خواهیم داد.

جیمز متیس نیز در این نشست خبری گفت: فرانسه در امنیت و صلح جهان نقش داشته است. فرانسه یکی از قدیمی‌ترین همپیمانان ما است و هماهنگی میان دو کشور متوقف نشده است.

او  اظهاراتش اعلام کرد آمریکا «قاطعیت تزلزل‌ناپذیری» در تعهد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» نشان خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد شمار مستشاران آمریکا در سوریه دو برابر شده است و مبارزه با داعش همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.