سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد؛

مسئولان به فقرا و مستضعفان رسیدگی کنند

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز کل مردم در مضیقه هستند، باید مسئولان احساس مسئولیت کرده و رفتار و منش آن‌ها نباید طوری باشد که خانه و ثروتش بیشتر از سایرین باشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مددجویان کمیته امداد 6 استان کشور، با بیان اینکه کمیته امداد یکی از یادگاری‌های امام راحل بوده است،گفت: متمکنان باید به فکر کسانی که در مضیقه هستند باشند، اسلام برنامه زندگی انسان‌ها را طوری تنظیم کرده که اگر به احکام اسلام عمل شود فقری در جامعه به وجود نمی‌آید.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انفاق متعلق به خدا، پیغمبر خدا و جانشینان خداوند است،بیان کرد: فقر یک امر عارضی بوده و اگر ذاتاً به مبانی اسلام عمل می‌شد فقری در جامعه به وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه در اسلام مسئله‌ای تحت عنوان فقر وجود ندارد، اضافه کرد: اسلام به مسئله انفال در سوره‌ای به همین نام اشاره کرده و در آن بیان‌شده است رهبران جامعه با بهره‌برداری صحیح از معادن، دریاها، جنگل‌ها و تمامی موات می‌توانند فقر را ریشه‌کن کنند.

آیت‌الله‌ نوری همدانی کار در کمیته امداد امام را دارای اهمیت بسیاری دانست و یادآورشد: بر اساس مبانی اسلام، مسئولان باید به فقرا با نظر احترام نگاه کنند، و نباید به انسانی که مال و ثروت ندارد به دیده تحقیر نگریست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) تأکید کرد: در اسلام مرد و زن تفاوتی نداشته و احترامش لازم است، علم و تقوا و جهاد بر اساس مبانی اسلام مهم‌تر بوده و هیچ فرقی میان زن و مرد نبوده و در پیشگاه الهی هرکسی که با تقواتر باشد عزیزتر است.

وی با اشاره به نامه 45 نهج‌البلاغه به فرماندار بصره تصریح کرد: در این نامه حضرت خطاب به فرماندار بصره فرمودند، شنیدم شما در جلسه‌ای شرکت کرده‌اید که در آن فقرا دعوت نشده بودند و در آن متمکنان و توانگران حضور داشتند، من فکر نمی‌کردم فرماندار من در جلسه این‌چنینی حضور پیدا کند، نباید به فقرا به دیده تحقیر نگریست و همه مسلمانان باهم برابر هستند.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با بیان اشکال خدمت به مسلمانان بیان کرد: اسلام به دنبال آن است که همه مردم در یک سطحی زندگی کنند که همه مردم با هم برابر باشند، و نباید حتی یک فقیر نیز در میان مسلمانان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان در ارتباط با رسیدگی به وضع فقرا و مستضعفان گفت: وظیفه مسئولان این بوده که جامعه را به‌گونه‌ای اداره کنند که در آن هیچ مسلمانی ناراحتی و پریشانی نداشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: امروز کل مردم در مضیقه هستند، باید مسئولان احساس مسئولیت کرده و رفتار و منش آن‌ها نباید طوری باشد که خانه و ثروتش بیشتر از سایرین باشد، بلکه مسلمانان باید به‌گونه‌ای زندگی کنند که ازلحاظ سطح معاش و زندگی با یکدیگر برابر باشند.

انتهای پیام/ح

مردم در مضیقه هستند؛ مسئولان احساس مسئولیت کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.