سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ قهرمانان اروپا؛

لشکرکشی بارسلونای بحران زده برای فتح ویمبلی/ نبرد دشوار لیورپول با شاگردان آنچلوتی

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب «چهارشنبه» با برگزاری بازی‌های چهار گروه نخست به پایان می‌رسد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری بازی‌های چهار گروه نخست به پایان می‌رسد.

گروه A.  اتلتیکو مادرید - کلوب بروژ (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان سیمئونه پس از پیروزی شیرین 2 بر یک هفته نخست در فرانسه مقابل تیم موناکو، امشب در ورزشگاه متروپولیتانو از هم تیمی‌های کاوه رضائی در تیم کلوب بروژ پذیرایی می‌کنند. هر چند ملی پوش کشورمان با بدشانسی این مسابقه را نیز مانند بازی نخست مقابل دورتموند که با شکست یک بر صفر تیمش همراه شد، به دلیل مصدومیت از دست داده است.

روخی بلانکوس که پس از پیروزی مقابل موناکو به روند خوبش بازگشته، این هفته بازی سختی در لالیگا مقابل رئال مادرید داشت و به نتیجه تساوی بدون گل مقابل این تیم دست یافت و اکنون در رتبه چهارم لالیگا است و 2 امتیاز بیشتر با صدر جدول فاصله ندارد. کلوب بروژ نیز صدرنشین لیگ بلژیک است و به دنبال نخستین امتیازش در لیگ قهرمانان است هر چند بدون کاوه قدرت خط حمله این تیم کاهش یافته است.

آخرین دیدار 2 تیم به سال ۱۹۹۲ برمی گردد که تیم بلژیکی در یک چهارم نهایی جام برندگان پس از تساوی چهار بر چهار در مجموع، به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف صعود کرد.

هر 2 مسابقه‌ای که این 2 تیم برابر هم در مادرید برگزار کردند، با نتیجه سه بر 2 به نفع اتلتیکو به پایان رسیده بود. (سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۹۲).

در ۳۰ مسابقه رسمی اتلتیکو مادرید در بازی‌های اروپایی، این تیم فقط 2 بار در خانه شکست خورده است.

کلوب بروژ هفت بازی آخر خود را در لیگ قهرمانان اروپا باخته است.

دورتموند - موناکو (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

دیگر بازی گروه نخست بین تیم‌های دورتموند و موناکو برگزار می‌شود. دورتموند بازی نخست خود را مقابل کلوب بروژ پیروز شده است، اما موناکو در خانه مقابل اتلتیکو مادرید شکست خورد.

لوسین فاوره سوئیسی سرمربی زنبور‌ها توانسته ترکیب اصلی تیمش را پیدا کند و این تیم را به ثبات برساند. دورتموند در هفته‌های اخیر نتایج بسیار خوبی گرفته است و توانسته جای بایرن مونیخ را در صدر جدول بوندس لیگا بگیرد. تیم فاوره بسیار زیبا و هجومی بازی می‌کند و با اختلاف بهترین خط حمله بوندس لیگا را هم در اختیار دارد. این تیم در 2 بازی گذشته اش ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

موناکو در زمان بسیار بدی به دورتموند برخورد کرده، زیرا هم تیم خودشان در بحران است و هم دورتموند بسیار آماده است. شاهزاده‌ها برخلاف دورتموند مدتها است رنگ پیروزی به خود ندیده اند. تنها پیروزی این تیم به هفته نخست لیگ فرانسه بر میگردد و پس از آن دیگر نتوانستند پیروز شوند و حال که هشت هفته از لوشامپیونه گذشته است، با 6 امتیاز در رتبه هجدهم این لیگ قرار دارند. ژاردیم طی 2 فصل گذشته نتایج خوبی با موناکو گرفته بود، اما حالا باید تلاش کند تیمش را از بحران فعلی خارج کند. تیم فعلی او با تیم 2 فصل پیش که تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان بالا رفت، زمین تا آسمان تفاوت دارد. البته او مصدومان زیادی دارد که کار را برایش سخت‌تر می‌کند. استفان یووتیچ، پترو پلگری و دنیل سوباسیچ از جمله مهمترین مصدومان تیم موناکو هستند.

این دومین بار طی سه فصل اخیر است که دورتموند و موناکو در لیگ قهرمانان به هم برخورد می‌کنند. 2 تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2 سال پیش به مصاف هم رفتند که موناکو با درخشش امباپه نوجوان در مجموع 6 بر سه دورتموند را شکست داد.

دورتموند پنج بازی از هفت دیدار اخیرش را در لیگ قهرمانان مقابل تیم‌های فرانسوی باخته و فقط 2 پیروزی به دست آورده است. هر 2 برد مقابل موناکو بود.

گروه B. بارسلونا - تاتنهام (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان ارنستو والورده امشب در حالی در ورزشگاه ویمبلی لندن به مصاف تیم تاتنهام می‌روند که وضعیت خیلی خوبی ندارند. بارسا ۳ مسابقه پشت سر هم در لالیگا پیروز نشده است و ضعف خط دفاع این تیم کاملا مشهود است. جرارد پیکه بازی‌های ضعیفی را این روز‌ها در قلب خط دفاعی کاتالان‌ها انجام می دهد و مصدومیت اومتیتی نیز بلای جان آبی اناری‌ها شده است به طوری که این تیم به راحتی گل دریافت می‌کند. بارسلونا اگرچه در بازی اول خود در لیگ قهرمانان با اقتدار و با ۴ گل تیم آیندهوون هلند را مغلوب کرد، اما قطعاً تاتنهام حریفی قابل مقایسه با آن تیم نیست به خصوص اینکه در لندن باید به مصاف این تیم بروند.

در طرف مقابل تیم میزبان تاکنون فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و البته مصدومیت متعدد بازیکنان اصلی این تیم دست پوچتینو را بسته است. تاتنهام برای این بازی کریستین اریکسن، سرژ اوریه، موسی دمبله، یان فرتونگن و دله آلی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. شاگردان پوچتینو بازی نخست خود را در شهر میلان در حالی که یک بر صفر از اینتر پیش بودند در نهایت با 2 گل دقایق پایانی با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند و امروز برای جبران آن نتیجه و کسب نخستین پیروزی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان به میدان می‌رود. آن‌ها به خوبی از دشواری این گروه آگاه هستند به خصوص اینکه اینتر به روز‌های اوج خودش بازگشته و حریفی خطرناک و یکی از مدعیان اصلی صعود محسوب می‌شود. تاتنهام در بهترین زمان ممکن به بارسلونا برخورد کرده و می‌خواهد از آماده نبودن این تیم نهایت استفاده را بکند و سه امتیاز مسابقه را بگیرد.

بازی امروز سومین تقابل تاریخ تیم‌های بارسلونا و تاتنهام محسوب می‌شود. آن‌ها پیش از این در جام برندگان سال ۱۹۸۲ و در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفته بودند که بارسلونا در مجموع دو مسابقه با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

بارسلونا در ۱۱ تقابل قبلی خود با تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار شکست خورده است.

مائوریسیو پوچتینو سرمربی تاتنهام در ۹ تقابل قبلی خود با بارسلونا فقط یک بار موفق به شکست این تیم شده است (سه مساوی و پنج شکست). تمام ۹ تقابل قبلی با تیم قبلی وی اسپانیول بوده است.

پی اس وی آیندهوون - اینترمیلان (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

اینتر در حالی امشب به مصاف آیندهوون در خانه این تیم می‌رود که این روز‌ها شرایط مساعدی دارد و توانسته به روز‌های خوب بازگردد. نراتزوری فصل جدید رقابت‌ها را خوب آغاز نکرده بود، اما نقطه عطف این تیم بازی با تاتنهام در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا بود و در حالی که یک بر صفر از این تیم در خانه خود عقب افتاده بودند، توانستند در دقایق پایانی کامبک بزنند و بازی را در نهایت با نتیجه 2 بر یک از حریف نامدار انگلیسی خود ببرند. پس از آن مسابقه اینتر که تا آن دیدار نتایج خیلی خوبی نگرفته بود، هر سه مسابقه بعدی خود در سری آ. را برد تا به صدر جدول ایتالیا نزدیک شود اگرچه رسیدن به یوونتوس صدرنشین برای دیگر تیم‌های ایتالیایی آرزویی تقریباً محال به نظر می‌آید. شاگردان اسپالتی با روحیه خوب به هلند سفر کرده اند و به جز دیگری در ترکیب خود ندارند.

در طرف مقابل تیم میزبان لیگ قهرمانان را اصلاً خوب آغاز نکرده در بازی نخست در ورزشگاه نیوکمپ با ۴ گل مغلوب بارسلونا شد. آن‌ها اگرچه در لیگ قهرمانان بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند، اما در لیگ هلند مقتدرانه بازی کرده‌اند و تاکنون تمام هفت مسابقه خود را در این لیگ برده و با ۲۱ امتیاز با اختلاف در صدر جدول قرار دارند. آیندهوون تقریباً شانسی برای صعود از این گروه ندارد و احتمالا برای کسب جایگاه سوم و رسیدن به رقابت‌های لیگ اروپا خواهد جنگید.

اینتر در هر 2 مسابقه قبلی خود مقابل آیندهوون در لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده است. 2 دیدار قبلی به مرحله گروهی فصل ۰۸ -۲۰۰۷ لیگ قهرمانان باز می‌گردد.

اینتر در ۸ دیدار قبلی خود مقابل تیم‌های هلندی هرگز شکست نخورده است.

آیندهوون در ۹ دیدار قبلی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان پیروز نشده است.

اینتر تاکنون در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به تیمی از کشور هلند نباخته است که بهترین رکورد آن‌ها مقابل تیم‌های یک کشور است. (۶ برد و ۲ تساوی)

هر سه برد آیندهوون مقابل تیم‌هایی ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا در هلند به دست آمده است؛ یک بار مقابل لاتزیو و دو بار مقابل میلان.

گروه C. پاری سن ژرمن - ستاره سرخ بلگراد (ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه)

تیم پرستاره پاری سن ژرمن که در بازی نخست دیداری سخت را مقابل لیورپول پشت سر گذاشت و با نتیجه سه بر 2 مغلوب شد، امشب مسابقه‌ای آسان‌تر انتظارش را می‌کشد و باید در خانه مقابل ستاره سرخ بازی کند. البته ستاره سرخ در بازی اول خود مقابل ناپولی نشان داد تیم دست و پا بسته‌ای نیست و توانست در خانه به تساوی بدون گل دست یابد. پی اس جی در لیگ فرانسه عملکرد مقتدرانه‌ای داشته و تاکنون تمام بازی‌های خود را برده است. تیم پاریسی هم مصدومان زیادی دارد. آلوز، کورزاوا، مونیر، دراکسلر، خسه و دیارا مصدومان این تیم هستند.

۲ تیم تاکنون مقابل هم در بازی‌های اروپایی قرار نگرفته بودند.

پی اس جی برای نخستین بار مقابل یک تیم از صربستان قرار می‌گیرد.

ستاره سرخ نیز آخرین بار در سال ۱۹۹۱ مقابل یک تیم فرانسوی در لیگ قهرمانان (مارسی) قرار رفت.

پاریسی‌ها از سال ۲۰۰۴ تاکنون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه شکست نخورده اند.

ناپولی - لیورپول (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

یکی از حساس‌ترین بازی‌های امشب در شهر ناپل و بین تیم‌های ناپولی و لیورپول برگزار می‌شود. ناپولی با کارلو آنچلوتی نتایج پر فراز و نشیبی گرفته و به نظر نمی‌رسد تیمشان از فصل قبل که ساری هدایتش را بر عهده داشت، قدرتمند‌تر شده باشد. هر چند آنچلوتی مربی باتجربه‌ای است و در بازی‌های اروپایی این تجربه به کمک پارتنوپی خواهد آمد. اگرچه در بازی اول هر چه در بلگراد زدند به در بسته خوردند و در نهایت نتوانستند دروازه ستاره سرخ را باز کنند. ناپولی ابتدای هفته در سری آ. با نتیجه سه بر یک مغلوب یوونتوس شد و اکنون در رتبه دوم سری آ. قرار دارد.

در طرف مقابل لیورپول نیز مانند ناپولی ابتدای هفته یک بازی سخت را پشت سر گذاشت و در خانه تیم چلسی موفق شد به تساوی یک - یک دست یابد. آن‌ها نیز مانند ناپلی‌ها در رتبه دوم لیگ داخلی قرار دارند با این تفاوت که فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سیتی در این رتبه قرار دارند. لیورپول با کلوپ امسال بسیار قدرتمند نشان می‌دهد و حداقل از لحاظ مهره و بازیکن، دست کلوپ نسبت به فصل قبل باز‌تر شده و به نظر تیم قدرتمندی تری نسبت به فصل قبل که نایب قهرمان اروپا شدند دارند.

این 2 تیم یک بار دیگر هم در مرحله گروهی فصل ۱۱-۲۰۱۰ لیگ اروپا به یکدیگر برخورد کرده بودند. در آن سال لیورپول در آنفیلد سه بر یک پیروز شد و مصاف ۲ در سن پائولو بدون گل مساوی شد.

ناپولی در هشت دیدار قبلی خود در لیگ قهرمانان فقط ۲ بار پیروز شده است.

لیورپول فصل گذشته فقط در یک دیدار خارج از خانه لیگ قهرمانان از ۶ بازی شکست خورد.

گروه D. لوکوموتیو مسکو - شالکه (ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه)

پورتو - گالاتاسرای (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)


بیشتربخوانید:پوچتینو: هرگز سرمربی بارسلونا نمی شوم

غیبت دله الی مقابل بارسلونا تایید شد


انتهای پیام/

پیش بازی هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.