سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی تایباد؛

هنرمندان صنایع دستی ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان امسال تاکنون ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های مشاغل پایدار روستایی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عبدالرحیم تاج محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد بیان کرد: روستا‌های جوزقان، فرمان آباد، آبقه، ریزه، کوه آباد، چهار برجی، قادرآباد و پشته مهتمرین مراکز فرش بافی تایباد محسوب می‌شوند که ۲۵۰ کارگاه با اشتغال زایی ۴۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با هدف حفظ و احیای هنر فرش بافی پارسال نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات در تایباد به متقاضیان این رشته در قالب مشاغل خانگی پرداخت شد، همچنین ۴۶ نفر از هنرمندان این رشته موفق به دریافت پروانه فعالیت انفرادی شدند و ۸۳ نفر از هنرمندان فرش باف تایبادی در قالب طرح‌های پشتیبان و مستقل مشغول بکار شده اند.

محمدی گفت: همچنین پارسال ۱۰۰ درصد اعتبار اختصاص داده شده به حوزه حوزه صنایع دستی تایباد جذب شد و ۸۰ درصد تسهیلات شهرستان به حوزه صنایع دستی و هنر فرش بافی اختصاص یافت.

وی از شناسایی چهار منطقه بوم گردی در روستا‌های جوزقان و پشته این شهرستان نیز خبر داد و افزود: در صورت راه اندازی این مکان‌ها ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی به راه اندازی موزه خط و کتابت تایباد در حوزه میراث فرهنگی نیز اشاره و بیان کرد: این مکان فرهنگی بهمن ماه امسال با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام//آ. ح

220 میلیون تومان تسهیلات برای هنرمندان صنایع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.