سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در برخی حوزه‌های صنعتی کشور نوآوری و دانش نداریم/ دانشگاه‌ها باید در خدمت صنعت کشور باشند

نیلی احمد آبادی گفت: دانشگاه‌ها وظیفه خود می‌دانند که در خدمت کشور باشند و باید الگو‌های روشن‌تری را برای همکاری با صنعت پیدا کنیم.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید از نوع پژوهش‌های نوظهور باشد، گفت:  ارتباط صنعت با دانشگاه تنها در مواردی است که وضعیت بحرانی می‌شود و از صنعتگران انتظار داریم ارتباطی مستمر با دانشگاه داشته باشند و این رابطه مقطعی نباشد.

وی ادامه داد: مدیران صنعت باید بدانند نمی توان از فعالیت‌های تحقیقاتی انتظارات آنی داشت، فعالیت‌های تحقیقاتی در کنار نتایج ملموس زیادی خود سرمایه ای نامحسوس محسوب شده و ممکن است گاهی یک طرح تحقیقاتی همه هزینه‌های صرف شده یک شرکت در زمینه تحقیقات را جبران کرده و سودی سرشار به بار آورد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز همه درباره ارتباط صنعت با دانشگاه صحبت می‌کنند و هر کدام طرف مقابل را در عدم این ارتباط مقصر می‌دانند اما در واقع آنچه که در کشور رخ داده نشان می‌دهد که نه مشکل از دانشگاه است و نه از صنعت، بلکه مشکل مربوط به اقتصاد ملی است.

نیلی احمدآبادی  با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دانشگاه حل مسائل و چالش‌‌ها و کمک به توسعه کشور است، تصریح کرد: در این راستا باید الگوهای جدید را پیاده‌سازی کنیم و پیدا کردن الگوی مناسب، با ارزش افزوده بسیار بالا در مدیریت تحقیق و پژوهش دنیا یکی از موضوعاتی که همه بر آن تحقیق می‌کنند. کنار هم قرار گرفتن تمام ظرفیت‌های جامعه در جهت اهداف و نیازهاست.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه متاسفانه نوآوری و علم در بخشی از صنعت ما جریان ندارد، اظهار داشت: نباید  با اولین تهدید، کارخانجات کشور تعطیل و دچار اخلال شوند. این مسئله به دلیل جریان نداشتن نوآوری و دانش در برخی حوزه‌های صنعتی کشور است.

وی  با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاهیان با صنعت عنوان کرد: دانشگاه‌ها وظیفه خود می‌دانند که در خدمت کشور باشند و باید الگو‌های روشن‌تری را برای همکاری با صنعت پیدا کنیم و به طوری که امیدواریم امسال طراحی بودجه به گونه‌ای شود که در قالب قانون بودجه ارتباط دانشگاه و صنعت  بالفعل رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.