سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیب‌پرور در نشست خبری:

همه مشکلات کشور به کمک تفکر جهادی حل می‌شود

سردار غلامحسین غیب‌پرور گفت: دشمنی که حاضر نبود جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را ببیند، باید امروز نظاره‌گر آغاز دومین چهل سال عمر جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت مرحله دوم رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله صبح امروز سه‌شنبه دهم مهرماه برگزار شد.

غیب‌پرور در ابتدای این نشست با اشاره به پایان مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج گفت: خدا را شاکریم که توانستیم پس از گذشت بیش از یک ماه توفیقات زیادی را در عرصه خدمت‌رسانی شاهد باشیم، روز پنج‌شنبه 12 مهر ماه مرحله اول رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج به پایان می‌رسد و مرحله دوم این رزمایش آغاز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار عاشورایی از نهم شهریور ماه در تمامی استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: این رزمایش دو بخش داشت، در بخش اول این رزمایش هزار گردان بیت‌المقدس در بیش از 500 شهرستان مانورهایی را برگزار کردند و بخش دوم این رزمایش هم شامل خدمت‌رسانی بسیج بود که در این بخش اتفاقات غیرمنتظره‌ای را شاهد بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اقدامات انجام شده در مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی گفت: در ابتدای مرحله اول این رزمایش اعلام کردیم 7 هزار و 14 گروه جهادی به استعداد 150 هزار نفر در این رزمایش شرکت دارند، اما امروز تعداد گروه‌های جهادی به 8 هزار گروه جهادی رسیده که این گروه‌ها خودجوش و بی‌هیاهو به خدمت‌رسانی مشغول هستند. هزار و 973 پروژه عمرانی در سراسر کشور انجام شد که این پروژه‌ها شامل احداث، تکمیل و یا مرمت بناهای عمومی و یا منازل خانواده‌ها محروم بودند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از اعتبارات این پروژه‌ها توسط خود مردم و یا خیرین تامین شد افزود: این موضوع نشان داد که زمانی که صحبت خیرخواهی مطرح می‌شود، اقشار مختلف مردم علی‌رغم مشکلات اقتصادی باز هم پای کار می‌آیند و به کمک هموطنان نیازمند خود می‌شتابند. در بخش فرهنگی 26 هزار برنامه فرهنگی مانند اکران فیلم انجام شد. در بعضی از روستاها که امکان اکران فیلم وجود نداشت به کمک 22 خودرو که مجهز به تجهیزات اکران فیلم بودند در سراسر کشور اقدام به اکران فیلم کردیم. ظرف یک ماه گذشته هزار و 187 پروژه مربوط به اقتصاد مقاومتی اجرایی و 362 هزار بسته معیشتی، اقلام درمانی و جهیزیه توسط نیروهای جهادگر توزیع شد؛ همچنین 327 تیم تخصصی از بسیج مهندسان کشاورزی به سراسر کشور اعزام شدند.

غیب‌پرور با بیان اینکه سه طرح بزرگ در رزمایش اقتدار عاشورایی اجرایی شد گفت: طرح اول طرح شیفت ایثار بود که طی آن 51 هزار کارگر بسیجی در 562 کارخانه حدود 209 هزار ساعت کار مجانی انجام داده‌اند. این موضوع بسیار ارزشمندی است که کارگران به عنوان قشر زحمت‌کش جامعه با وجود مشکلات اقتصادی داوطلب می‌شوند تا یک زمان مشخصی را به صورت رایگان فعالیت کنند. طرح دوم در بخش بسیج کارمندی بود که طی یک ماه گذشته در هزار و 87 محله میز خدمت دایر شد، در این طرح چهار هزار و 129 مدیر و مسئول ادارات پاسخگوی 42 هزار و 430 نفر از مردم کشورمان بودند، مردم به این میزهای کارمندی مراجعه کرده و مشکلات خود را مطرح می‌کردند. آمارها نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات مردم در این طرح برطرف شد.

وی در خصوص طرح سوم رزمایش اقتدار بسیج افزود: بسیج اصناف کشور طرحی به نام یک کاسب، یک دانش‌آموز را ایجاد کردند که طی آن هر کاسب متعهد می‌شود هزینه‌های تحصیل یک دانش‌آموز را تامین کند. در این طرح بیش از 53 هزار کاسب شرکت کردند که بیش از 5 میلیارد تومان در این طرح جمع‌آوری شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در جنگ اقتصادی که در کشور ایجاد شده شاهد هستیم که کارگران و کاسبان می‌توانند چه ظرفیت عظیمی را ایجاد کنند، این موضوع نشان می‌دهد ظرفیت خدمت نه تنها در کشور وجود دارد، بلکه ظرفیتی فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش بعد از گذشت 35 روز در روز پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید گفت: بیش از 700 هزار نفر نیروی بسیج سازمان یافته در این رزمایش شرکت کردند که 600 هزار نفر در مراکز استان‌ها و یکصد هزار نفر در تهران و کرج حضور دارند که در روز پنج‌شنبه در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی تجمع خواهند کرد، مفهوم این حضور این است که می‌توان تمامی مشکلات کشور را به کمک تفکر جهادی حل نمود.

غیب‌پرور با بیان اینکه مانور روز پنج‌شنبه آغازی بر دومین چهل سال انقلاب اسلامی است اظهار کرد: دشمنی که حاضر نبود جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را ببیند، باید امروز نظاره‌گر آغاز دومین چهل سال عمر جمهوری اسلامی ایران باشد. از خداوند متعال می‌خواهیم که در این چهل سال دوم شاهد ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

وی در خصوص سخنران مراسم روز پنج‌شنبه گفت:‌ در تلاش هستیم سخنران مراسم رزمایش پنج‌شنبه بالاترین سطح مقام کشور باشد ، طبیعت خدمت‌رسانی، بهره‌گیری از نیروی جوانی بیش از 80 درصد نیروهای بسیج از جوانان بوده و زیر سی سال دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص تعامل نهادها و ارگان‌ها با بسیج در اجرای این رزمایش تصریح کرد: ما در خصوص بسیج سازندگی در کشور قانون‌هایی داریم، اما با اجرای این طرح هم بسیاری از نمایندگان به ما پیغام دادند که در خصوص افزایش قانون‌های همیار در این طرح با ما همکاری خواهند کرد به نظر می‌رسد زمینه خدمت‌رسانی بیشتر کاملا مهیا باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.