سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

انتقاد فخاری از ضعف شهرداری در ارائه خدمات به سالمندان

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شهر دوستدار سالمند گفت: اقدام قابل توجهی به منظور تحقق اهداف مصوبه شهر دوستدار سالمند به عمل نیامده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به تاخیر در اجرایی شدن مصوبه شهر دوستار سالمند اظهار کرد: بر این اساس از دستاوردهای ارزشمند شورای شهر تهران، مصوبه شهر دوستار سالمند است که شهرداری‌ را مکلف به اقداماتی در راستای توجه به نیازمندی‌های جامعه سالمند و تسهیل شرایط و امکانات مناسب زندگی برای این قشر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بررسی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده حاکی از آن است که با وجود اینکه بیش از 7 سال از ابلاغ این مصوبه می‌گذرد، اقدام قابل توجهی در راستای تحقق اهداف آن نشده است.

فخاری با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 93 گفت: فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌وری از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی افزود:در حال حاضر 9.27 درصد از جمعیت کل کشور سالمند هستند که این نسبت در شهر تهران دو برابر متوسط سالمندی در کشور است که رقم آن 18.7 درصد است.

وی با اشاره به مفاد مصوبه مربوط به سالمندان ادامه داد: شهرداری ملزم به مناسب‌ سازی معابر عمومی و مبلمان شهری مطابق موارد مندرج در بند ماده یکم مصوبه شهر دوستدار سالمندان و اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

فخاری با بیان اینکه این کاستی موجب شده سالمندان از حداقل حقوق خود در بهره‌برداری از امکانات شهری محروم باشند، گفت: شهرداری موظف بوده یک ماه پس از ابلاغ مصوبه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات به سالمندان را جهت تصویب به شورای شهر ارائه دهد، اما پس از گذشت سال‌ها از ابلاغ مصوبه انتظار می‌رود این لایحه با قید فوریت تهیه و برای بررسی به شورای شهر ارائه شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به سهم سالمندان در برنامه‌های مأموریت اجتماعی شهرداری گفت: پس از گذشت 6 ماه از سال گزارش اقدامات انجام یافته در خصوص تخصیص اعتبارات برای تحقق این سهم در خصوص مواردی مانند کمک به ورزش همگانی کهنسالان، غنی سازی اوقات فراغت و توانمندی شهروندان در امور سلامت، باید به شورای شهر تهران ارائه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.