سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای هنر کهن در استان مرکزی + عکس

به دست توانای هنرمندان استان مرکزی هنری که در حال فراموشی بود احیا شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛هنر صنعت جاجیم بافی که سال‌ها در استان مرکزی به دست فراموشی سپرده شده بود با همت هنرمندان جاجیم باف استان مرکزی احیا شده است.

 
کاظمی معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در این رابطه گفت:  هم اکنون با احیای جاجیم بافی در استان مرکزی ۳۰ هنرمند در این رشته سنتی فعال هستند و سالانه تا ۵۰۰ متر مربع جاجیم تولید می‌کنند.

کاظمی افزود: سال گذشته هم هنرمندان استان مرکزی ۱۵ هزار متر جاجیم تولید کرد ند که منجر به صادرات ۵ میلیون دلاری جاجیم از این استان به خارج از کشور شد.

وی اضافه کرد: ارزش افزوده ۱۰ برابری محصول، استقبال بی نظیر مصرف کنندگان داخلی از ویژگی‌های این رشته‌ی هنری صنایع دستی است.

کشور‌های اروپایی مشتری جاجیم استان مرکزی

معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی مشتری جاجیم استان مرکزی ادامه داد: صادرات به این کشور‌ها صورت چمدانی بوده
است.

وی با اشاره به اینکه صادرات صورت گرفته از طریق توریست‌های بازدیدکننده کشور‌های آلمان، فرانسه، نروژ، اسپانیا صادرات انجام شده است تصریح کرد: در تلاش هستیم صادرات این مصنوع سنتی از طریق مبادی رسمی صادراتی صورت بپذیرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.