سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد:

دو هزار و ۷۰۰ تن برنج در کردستان موجود است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حدود دو هزار و ۷۰۰ تن موجودی برنج در استان کردستان ذخیره شده که پس از تامین توزیع خواهد شد .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری شامگاه امروز (۹ مهرماه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: طی مدت شش ماهه اخیر ۹۰۰ تن برنج، ۵۰ تن شکر، ۹۸۱ تن گوشت منجمد، ۱۰۶ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۱۳ تن تخم مرغ وارداتی، ۴۵ تن گوشت گرم وارداتی، ۹ هزار تن ذرت و ۲۷ هزار تن کود شیمیایی در این مقطع در استان کردستان توزیع شده است.

وی میانگین سالیانه مصرف گوشت قرمز کردستان را حدود ۱۴ هزار تن، اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که توزیع گوشت در استان ۱۰۶ تن می‌باشد و نسبت به نیاز مردم استان بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با اشاره به اینکه موجودی گوشت قرمز در سردخانه بیش از یک هزار تن است، بیان کرد: به دلیل اینکه قیمت‌ها از نظر ستاد تنظیم بازار کشور متعادل است، مجوز عرضه آن در بازار قطع شده است.

جعفری افزود: در بحث حمل سویا و ذرت با توجه به وجود کارخانجات توانمند در سطح استان مشکلاتی داریم که باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: کودشیمیایی مورد نیاز استان خریداری شده، اما به دلیل مشکلات حمل، ارسال آن ۹ روز به تعویق افتاده است.

جعفری خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۷۰۰ تن برنج در کردستان ذخیره شده که پس از تامین توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، خاطرنشان شد: در استان‌های دیگر حمل با استفاده از ناوگان نظامی و راه آهن انجام شده و امیدواریم بحث حمل کودشیمیایی در استان کردستان به جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.