سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ از لغو پیمان نفتا و امضای توافق تجاری جدید با مکزیک و کانادا خبر داد

ترامپ در نشست خبری در کاخ سفید از رسیدن به توافق با مکزیک و کانادا خبر داده و اعلام کرد توافقنامه تجاری تازه‌ای بدست آمده است که جایگزین نفتا خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در کاخ سفید از رسیدن به توافق با دو کشور همسایه مکزیک و کانادا خبر داد و اعلام کرد توافقنامه تجاری تازه‌ای بدست آمده است که جایگزین توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) خواهد شد.

توافق تازه تجاری بین سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا، توافق تجاری آمریکا - مکزیک - کانادا نام دارد که به موجب آن نفتا لغو و توافق جدید جایگزین آن خواهد شد.

دونالد ترامپ بار دیگر نفتا را بدترین توافق تجاری تاریخ آمریکا خواند و افزود: «پس از اجرایی شدن نفتا کسری تجاری آمریکا تا بیش از دو تریلیون دلار افزایش پیدا کرد و بیش از ۴.۱ میلیون شغل تولیدی از دست رفت و در بخش خودروسازی هم از هر ۴ شغل یک شغل را از دست دادیم یعنی نزدیک به ۲۵ درصد از مشاغل ما در بخش خودروسازی نابود شد. در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری (سال ۲۰۱۶) قول دادم نفتا را لغو خواهم کرد و امروز این وعده را عملیاتی کردیم.»

انتهای پیام/

توافق تجاری آمریکا - مکزیک - کانادا جایگزین نفتا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.