سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین‌بار از زمان تهاجم رژیم صدام به کویت؛

کویت صادرات نفت خام را به آمریکا متوقف کرد

بلومبرگ در گزارشی از توقف صادرات نفت خام کویت به آمریکا بری نخستین‌بار از زمان تجاوز رژیم صدام به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت کویت برای نخستین بار پس از تهاجم نظامی عراق (در زمان صدام، دیکتاتور معدوم عراق) به این کشور در سال 1990 میلادی، صادرات نفت خام خود را به آمریکا متوقف کرد.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است به این ترتیب، یکی از پیوندهای اقتصادی میان واشنگتن و این کشور مهم تولیدکننده نفت در جهان با این اقدام کویت گسسته شد.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که کویت دلیل این اقدام خود را پرسودتر بودن صادرات نفت به خریداران آسیایی اعلام کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، هشتاد درصد از صادرات نفت خام کویت به کشورهای آسیایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

توقف صادرات نفت کویت به آمریکا

برچسب ها: خاورمیانه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۰۸:۲۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
اگر بشود در وضعیت اقتصادی جهان امروز ( جنگ تجاری ترامپ با روسیه - چین - ترکیه - ایران...و قلدری در عرصه جهانی حتی با متحدین خودش........) یک اتحاد اقتصادی در حوزه نفتی و گازی از طریق لوله و خاک از طریق کویت - عراق - ایران - روسیه - پاکستان - هند -و.....در کل کشورهای آسیای شرقی - آسیای میانه- آسیای مرکزی - آسیای غربی تا اروپا( اورآسیا )تشکیل داد و این کریدور را تکمیل کرد منافع بسیاری بین این کشورها توزیع خواهد شد که از تمام زوایا قابل توجه خواهد بود و می توان با این کار قدرت نرم آمریکا ( دلار ) را به چالش واقعی کشید تا در جهان قلدری نکند و مبصر جهان نباشد و به کشورها و استقلال آنها احترام بگذارد......در علم کامپیوتر شبکه ای بنام ستاره ای معروف است که به یک سرور مرکزی وصل است شبکه ی ستاره ای نفتی وگازی را می توان با مرکزیت اوپک با کشورهای مذکور پیاده سازی کرد.....