سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای برایان هوک: هدف از تحریم‌های ایران، مجازات شرکت‌های اروپایی نیست

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن از کشورهای دیگر نخواسته برجام را نقض کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، مدعی شد واشنگتن از کشورهای دیگر نخواسته برجام را نقض کنند. این گفتگو هفته گذشته، ساعتی پس از نشست شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با موضوع «منع اشاعه» انجام و بخش هایی از متن آن امروز منتشر شد.

مجری برنامه با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت به ریاست ترامپ، گفت: «امروز نشست شورای امنیت برگزار شد. نظرتان درباره این نشست چیست؟ ما شاهد آن بودیم که 14 کشور عضو این شورا اعلام کردند به تعهدات خود در قبال برجام پایبند هستند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا طبق معمول، این توافق را مورد انتقاد شدید قرار داد. چه کسی (در این نشست) منزوی شد؟»

برایان هوک در پاسخ مدعی شد: ما قطعا با 5 طرف دیگر توافق هسته ای ایران اختلاف داریم. اما این تصمیمی است که با در نظر گرفتن صلاح ملی خود اتخاذ کردیم. ما معتقد بودیم برجام توافق خوبی نبود. ما معتقد بودیم که این توافق همه ابعاد تهدیدهای ایران را در نظر نگرفته است.

رئیس گروه اقدام ایران همچنین در ادامه ادعا کرد برجام آنطور که وعده داده شده بود، به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه کمکی نکرد.

برایان هوک در پاسخ به این پرسش که «آیا رئیس جمهور آمریکا یک ساعت پیش، آنها (ایرانی ها) را تهدید نکرد؟»، گفت: نه، او این کار را نکرد.

رئیس گروه اقدام ایران همچنین مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران الزام قانونی ندارد. برجام یک قرارداد نیست. این توافق یک «برنامه اقدام» است که در زمان رئیس جمهوری امضا شد که اکنون بر سر کار نیست (اشاره به باراک اوباما). ما تصمیم به خروج از این توافق گرفتیم. اکنون که از برجام خارج شده ایم باید اهداف امنیت ملی خود را دنبال کنیم.

برایان هوک همچنین مدعی شد هدف از وضع تحریم های ضدایرانی آمریکا مجازات شرکت های اروپایی نیست. ایم مقام آمریکایی همچنین در ادعایی مضحک گفت: هیچ یک از اقداماتی که ما انجام می دهیم، هیچ یک از این اقدامات، کسی را ملزم به ترک این توافق نمی کند.

انتهای پیام/

گفتگوی برایان هوک با بی‌بی‌سی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.