سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرلوحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سواد بالا برای انتخابات شورایاری‌ ملاک می‌شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورایاری محلات گفت: در این دوره سواد بالاتر و تجربه افراد معیار خواهد بود.

سید محمود میر‌لوحی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نزدیک شدن به پایان دوره 4 ساله شورایاری محلات اظهار کرد: در حال حاضر خود را آماده می‌کنیم تا در اسفند ماه سال جاری انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کنیم، اگرچه هنوز وزیر کشور به نامه‌ای که شورا در این خصوص به وزارت کشور ارسال کرده، پاسخ نداده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شوراهای محل در قانون اساسی جزء ارکان محسوب می‌شوند، گفت‌: متأسفانه در بحث شورای محل تاکنون اتفاق جدی رخ نداده است و در شهری مانند تهران که 8.5 میلیون نفر جمعیت دارد، مشارکت مردم در اداره شهر سازوکار نهادینه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است شورایاری‌ها تاکنون کارآمدی لازم را ارائه نکرده باشند، افزود: شورایاری‌ها فعلا ابزار مناسبی هستند تا مشارکت مردم در اداره شهر را نهادینه کنیم.


بیشتر بخوانید: درخواست رئیس شورای شهر تهران از وزیر کشور برای ادامه فعالیت شورایاری‌ها


میر‌لوحی با اشاره به 354 شورای محله‌ای که در سطح تهران فعالیت می‌کنند، گفت: بعضی از شورایاری‌ها دارای افراد با انگیزه،‌ با سواد و با موقعیت اجتماعی مناسب هستند و فعالیت‌های مختلفی را در محلات ساماندهی می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با تلاش شورایاری‌ها افراد دانشمند،‌ نخبه، هنرمند و فرهیخته در این مجموعه فعال شوند تا شورایاری‌ها را از حیث تخصص و دانش در سطح بالاتری ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در دور بعد کسانی بیایند که انگیزه‌ بیشتری برای فعالیت‌های داوطلبانه دارند، گفت: قطعا در دوره جدید سواد بالاتر، تجربه، اعتبار و خوش‌نامی معیار ورود به شورایاری محلات خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.