سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز میزبان گردهمایی بین المللی معماری بومی ۲۰۱۸ است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: گردهمایی بین‎المللی معماری بومی موسوم به «سیاو ایکوموس» در سال ۲۰۱۸ به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به انتخاب کمیته بین‌المللی معماری بومی (سیاو / ایکوموس) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کنفرانس ۲۰۱۸ با موضوع میراث فرهنگی و توسعه پایدار از نهم تا یازدهم مهر ۱۳۹۷، در تبریز برگزار می‎شود.

وی با اشاره به انتخاب کهن شهر تبریز به عنوان «پایتخت گردشگری جهان اسلام» در سال ۲۰۱۸، غنی بودن میراث فرهنگی و تاریخی اصیل تبریز را دلیل اصلی انتخاب آن از سوی کمیته بین‌المللی معماری بومی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برگزاری گردهمایی ۲۰۱۸، دانست.

وی گفت: تبریز شهری باغنای میراث فرهنگی و تاریخی اصیل است و به سبب اهمیت میراث کهن این شهر، شاهد برگزاری کنفرانس بین‎المللی معماری بومی برای نخستین بار در کشور و شهر تبریز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: هدف «ایکوموس» تشویق جوامع محلی و مردم سراسر جهان برای توجه به جایگاه میراث فرهنگی در هویت و اجتماعی شدن افراد، آگاهی‌افزایی از میزان گستردگی و آسیب‌پذیری میراث فرهنگی و همچنین تلاش در جهت حفاظت و ارتقای میراث‌فرهنگی است.

آبدار اضافه کرد: محور اصلی گردهمایی بین المللی معماری بومی ۲۰۱۸ در تبریز، «میراث فرهنگی و توسعه پایدار» بوده و محور‌های فرعی آن شامل «حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان محرک و هدایت کننده توسعه پایدار»، «میراث بومی تبریز، ایران و خاورمیانه» و «میراث بومی و پایداری مورد‌های مطالعاتی» است.

وی ادامه داد: معماران و اساتید برجسته ایرانی و ۱۲ کشور خارجی در این گردهمایی به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کمپ مستندنگاری معماری «ورنادوک» پیش از گردهمایی بین المللی سیاو/ ایکوموس در بازار تاریخی تبریز، یادآور شد: این کمپ با رویکرد مستندنگاری بازار تبریز با حضور اساتید و فعالان برجسته بین‎المللی معماری در «سرای میانی حاج حسین» برگزار شد.

وی تشریح کرد: در این کمپ معمارانی از کشور‌های صربستان، پرتغال، چین، تایلند، سوریه و ایران حضور داشتند که آثار آن‎ها در روز‌های برگزاری گردهمایی بین المللی معماری بومی ۲۰۱۸ در تبریز به نمایش درمی‎آید.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری گردهمایی بین المللی معماری بومی ۲۰۱۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.