سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل سه دشت کشاورزی به کانون گرد و غبار

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سه دشت کشاورزی در این استان تبدیل به کانون اصلی گرد و غبار شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شاهرخ پارسا اظهار داشت: بر اثر خشکسالی‌های متوالی طی ۱۱ سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، منابع آب‌های زیرزمینی و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان کاهش یافت.

وی افزود: در این مدت سه دشت کشاورزی شهرکرد، بروجن و خانمیرزای لردگان به مرور زمان تبدیل به کانون‌های اصلی تولید گرد و غبار در استان شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال زراعی ۹۷-۹۶ در چهارمحال و بختیاری با کاهش ۴۱ درصدی میانگین بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۴۶ درصدی نسبت به میانگین بلند مدت به پایان رسید.

پارسا با پیش بینی بارش‌های به هنگام و در حد میانگین بلند مدت در پاییز امسال ادامه داد: در این مدت میانگین دمای هوا در چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت، نیم تا یک درجه نوسان خواهد داشت.

وی گفت: در سال زراعی گذشته، شهرستان‌های بروجن و کوهرنگ به ترتیب با ۵۵ و ۵۲ درصد کاهش بارندگی، بیشترین کمبود بارش را در میان شهرستان‌های ۹ گانه استان به خود اختصاص دادند.

پارسا با اشاره به اینکه کوهرنگ به عنوان دومین شهرستان پر بارش کشور محسوب می‌شود افزود: این شهرستان در سال گذشته دو هزار و ۸۶۴ میلیمتر کمبود بارش داشت و ماندگاری برف با ارتفاع ۵ سانتیمتر حدود ۵۸ روز بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار سازمان هواشناسی، در حال حاضر ۲۲ استان کشور دچار پدیده خشکسالی شده اند که چهارمحال و بختیاری در رده هفتم قرار دارد.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری هفتمین استان خشک کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.