سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای رقابت مطرح کرد؛

خداحافظی شورای رقابت با قیمت‌گذاری خودرو

بهرامی‌ ارض‌اقدس گفت: شورای رقابت با قیمت‌گذاری خودرو خداحافظی کرده و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت، مجددا این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اتاق بازرگانی تهران، محسن بهرامی‌ ارض اقدس عضو شورای رقابت گفت: از این پس شورای رقابت فقط چارچوب قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند، اما میزان افزایش و قیمت‌ نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت تعیین و به‌ خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

عضو شورای رقابت افزود: تاکنون شورای رقابت بر مبنای اینکه چه خودروهایی دارای قیمت‌های مسلط، وضعیت تهاجمی و بازار انحصاری هستند، برخی محصولات زیر ۴۵میلیون تومان دو خودروساز بزرگ را که در بازار رقیب ندارند، مشمول قیمتگذاری کرده بود. سهم این خودروها از بازار داخلی بیش از ۸۵ درصد بود و کاملا وضعیت مسلطی در بازار داشتند اما افزایش قیمت، بسیاری از خودروها را از فهرست قیمتگذاری شورا حذف کرد.

وی تصریح کرد: با اعلام نرخ تورم بخشی و نرخ پایه ارز و میزان ارزبری خودروهای تولید داخل توسط بانک مرکزی، شورای رقابت با سرعت دامنه تغییر قیمت‌ها و خودروهایی را که مصداق وضعیت مسلط در بازار هستند، به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند و این ستاد درصورتی که افزایش قیمت این خودروها را لازم بداند، مجوز افزایش قیمت را به سازمان حمایت می‌دهد اما عدد میزان افزایش قیمت محصولات خودروسازان در سازمان حمایت تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای رقابت ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
اقاجان خودکرده راتدبیر نیست نخرین ملت.یا به قولی ازماست که برماست.چرا میخرین اگه نخرین خب میخان ایناروبه کی بفروشند
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
بابا یکی به داد ملت برسه چه خبره ؟؟؟ بابا بخدا با حقوق کارمندی ثبت نام کردم اسفند 96 و دو ماهه داره از تحویلم میگذره ولی چرا کسی نیس به ایرانخودرو فشار بیاره بگه تحویل بده.... نگه داشته تا با قیمتوو ببره بالا ... آخه بابا از کجاااااا بیارم برا ی سمنددددد بیشتر بدممم ؟؟؟؟؟؟ تورا بخدا رسیدگی کنید
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
بهترین راه مقابله با گرانفروشی خودرو ابطال پروانه و مجوز تولید شرکتهای خودرو سازی هست اگر این شرکتها با تمامی شرکتهای تابع و قطعه سازهاشون حدود 2 میلیون نفر نیروی کار دارند تو این شوری که بیش از 80 میلیون نفر زندگی می کنن چرا باید چوب این 2 میلیون نفر رو بخورن مگه اونها چطوری نون در میارن خوب اینها هم همونطور خونشون که از اون 78 میلیون نفر دیگه رنگین تر نیست که همش دولت و ملت رو به خاطر بیکار شدن نیروهاشون می ترسونن این حرکتها دیگه از مد افتاده مردم هم حالیشونه اینها مال دهه ی شصت هستن نه اواخر دهه ی نود
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
باید نرخ ورود ماشینهای خارجی رو کم کنین تا ماشینهای با کیفیت وارد کشور بشه . حمایت از ماشینهای بی کیفیت به چه قیمتی ؟؟ کشته شدن مردم ؟؟ الان دیه ای که بیمه پرداخت میکنه به کشته شدگان خودروهایی مثل پراید در طول یکسال خیلی بیشتر از درامد ده سال خودروسازانه بی کیفیت کشوره . در کنار حمایت از خودروساز کمی هم به فکر جان مردم باشید
محسن
۰۰:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
خودرو سازان آنقدر قیمت ها بالا می برند که دوباره با رکود وحشتناک مواجهه میشود
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
شورای رقابت چی بود همش طرف خودروسازها را میگرفت خدا کنه این بهتر باشه طرف مصرف کنندها را بگیره ۰۰۰
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
پراید را 36 میلیون کردند و حالا کناره گیری میکنند ----
سیامک
۲۳:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
مافیای خودرو خیلی قدرتمند میباشد
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
چرا با گران شدن دلار و بالارفتن همه چیز بجای آزاد گذاشتن واردات خودرو که شاید برای مردم حتی به صرفه هم نباشه ولی برعکس کاملا جلوی واردات رو گرفت تا قیمت داخلی رو به عرش برسونه!?
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
طبق ماده4 آئین‌نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت در قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تونه دعوتنامه ی شما رو حبس کنه تا با قیمت بالاتر حساب کنه .واگه چنین اتفاقی بیفته می تونید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت محل زندگیتون از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
شورای رقابت که با خودروسازها رفاقت داشت
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
حالاوضع خراب تر نشه؟؟!!!!
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
طبق ماده4 آئین‌نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت در قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تونه دعوتنامه ی شما رو حبس کنه تا با قیمت بالاتر حساب کنه .واگه چنین اتفاقی بیفته می تونید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت محل زندگیتون از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
امیر
۱۹:۱۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
بگذارید سایتها باز و ثبت نام مانندثبت نام سفر حج بشه با این روش همه مردم ثبت نام میکنند به امید اینکه در آینده صاحب خودرو شوند
ادم
۱۸:۵۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
وزرت دفاع باید ماشین بسازه یک ماشین خوب تا بقیه خودروسازها یاد بگیرن ماشین ساختن ملی رو
مهدی
۱۸:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
به حول قوه الهی همه مشکلات اقتصادی توسط سربازان گمنام آقا امام زمان حل و فصل میشود الهی آمین
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
کاش این فروش اینترنتی را جمع میکردین کاملا مردم سر کارن تو شهرستان یک صد هزار نفری ما اینقدری که ما امار کافینتهارو گرفتیم برای سایپا فقط یک پرید تونسته بودن ثبت نام کنن و برا ایران خودرو هم فقط برا وانت چند لحظه باز شده بود
farhad
۱۸:۲۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
بخدا خسته شدیم گرونی دیگه ثانیه ای شده باحذف شورای رقابت قیمت خودرو را میخوان خودشان دردست بگیرن از اول هم معلوم بود وزارت صمت چنان حمایتی از خودروسازها میکنه که انگار کارخانه خودش هست بیچاره مردم .البته مردم هم اکثرا بی طاقت شدن برای پراید وسمند هرکدام بیش از۱۰تومان نمی ارزه به یکباره صف میکشن علی برکت الله
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
تحریم ها یه دستاورد بزرگ برای ملت ایران داشت اون هم مشخص شدن دروغ برخی از شرکت ها و تولید کننده ها بود . وقتی شما مدعی تولید خودروی ملی که از صفر تا صد اون باید متکی به داخل باشه هستید چظور با وضع تحریم هادچار توقف تولید و افزایش قیمت تمام شده و در نهایت افزایش قیمت ها شدید
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
پس کی قیمت ماشین تعیین می کنه ؟ همه
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
بهترین خودرو وارد کنن و ارزون دیگه این کارا چیه
شاکی
۱۷:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
پرایدی که 3 تومن بیشتر نمیارزه میندازن به مردم 36 تومن. این چه قیمتگذاری هست؟
سرباز امام زمان
۱۶:۵۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
سلام سران کشور بزرگان مسؤلان چقدر ما باید چشم به این رسانه‌ها باشیم که قیمت خودرو برگرده به قبل که این ارزو باید بگور ببریم اون هم با این ماشینهای چینی که ایران مونتاژ میکنه بخدای محمد قسم وام گرفتم که ماشین بخرم اونهم با ماشین کرایه کشی کنم قیمت ماشین رفته بالا نمیتونم بخرم سه تا بچه دارم بخدا قسم دارم از پول وام خرج خودم با. زن بچه ام میکنم چرا کسی دادرس نیست پیش کی شکایت کنیم خدایا فقط تو شاهد این حرفهای من هست کس دیگه درک نمی کنه
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
چرا اینقدر از خودرو سازها حمایت میکنید ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
چرا باید اینقدر خودرو گرون شه ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
پراید 5 میلیون بیشتر ارزش نداره و نهایت 7 تا 8 میلیون باید قیمتش باشد نه 40 میلیون خودروسازها بزرگترین سیلی اقتصادی رو به مردم ایران زدند 20 ساله رو پراید ماندید و خودرو با کیفیت ارزان نتونستید تولید کنید
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
تعرفه واردات رو هم بردارید بزارین مردم خودشون انتخاب کنند
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
اونوقت این کلاهبردارا چه خاکی تو سرشون کنن و این آهن پاره هارو به کی بفروشن
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
مسئولین خودشون سوار ماشین خارجی و مدل بالا میشن و براشون مهم نیست كه مردم سوار این ماشینا بشن یا پیاده باشن
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
مسئولان برخی از نهاد ها سوار ماشین های تویوتا شاسی آخرین مدل روز رو سوار میشن و مردم پراید داغون
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
فعلا كه این دوشركت با شرایط و قیمت بالا و كیفیت پایین تاخت و تاز میكنن كسی هم جلو دارشون نیست
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
مردم خودرو صفر نخرند و یا دولت تعرفه واردات رو صفر کنه نتیجه این اقدام افزایش رقابت و بهبود خودرو داخلی هست
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
اونوقت باج گیر های خودرو سازهای داخلی چیکار کنن؟
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
نتیجه این خداحافظی چی میشه ؟
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
تعداد خودروسازها را از دو به چندین خودروساز افزایش دهید
بختیاری
۱۴:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
فکر نکنم مونتاژکاری چندان کار پیشرفته ای باشد افزایش تعداد مونتاژکاران خودرو خواسته همه مردم است چرا باید دو خودروساز با بازار بسته داخلی تعیین کننده قیمت خودرو باشند
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
حالا تنها خودروسازان آزاد شدن و هر طور که بخواهند میتازند
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
چقدر کشور ما درمانده است که غیر از دو مونتاژ خودرو ،خودروساز دیگری نیست و نباید باشد
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
نه میذارن کسی باشه نه می ذارن ارزون بشه و نه میذارن وارد بشه
انحصار میگن همینه