سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرآبادی فراهانی:

یکی از راه‌های پاسخگویی به افکار عمومی، شفافیت است/شفافیت صرفا مختص مجلس نیست

عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: موضوع شفافیت صرفا مختص مجلس نیست و همه دستگاه‌ها باید این امر را در امورات خود لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست دانشجویی پیرامون شفافیت آراء نمایندگان و حواشی آن صبح امروز(9 مهرماه) با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در محل دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: مسئله شفافیت بسیار مهم بوده و کسانی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند، باید پاسخگو باشند و شفاف عمل کنند.

وی تاکید کرد: در برجام به دلیل عدم شفافیت، آسیب‌های فراوانی به ما وارد شد و در همین راستا حق مردم بود که بدانند کدام نمایندگانشان به برجام رای دادند، برخی از نمایندگان مجلس زمانی که در میان مردم قرار می‌گیرند در جایی می‌گویند به برجام رای موافق دادند و در جایی می‌گویند مخالف آن بودند، این تناقض گویی گناه بزرگی به حساب می‌آید.

نماینده مردم قم تصریح کرد: نمایندگان مخالف شفافیت آرا، معتقدند که فشار‌های فراوانی از سوی دولت، فراکسیون‌های مختلف مجلس و احزاب وجود دارد؛ معتقدم که شفافیت آنقدر سود و اهمیت بسیاری به همراه دارد که می‌تواند هزینه‌های کشور را پرداخت کند و هر مسئولی باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های پاسخگویی به افکار عمومی شفافیت است، گفت: موضوع شفافیت صرفا مختص مجلس نیست و همه دستگاه‌ها و سران قوا باید شفافیت را در امورات خود لحاظ کنند.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای با اشاره به تخلف یکی از مدیران حراست بانک مرکزی، اظهار کرد: وی پس از ۱۰ سال فعالیت در بانک مرکزی به بسیاری از اطلاعات محرمانه دسترسی داشت و با صرافی‌ها لابی کرده بود.

امیری آبادی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی محل تضارب آرا است، لذا برای آنکه منفعت و ضرر برای دوره های آتی مشخص شود نیاز شفافیت آراء داریم.  همچنین اخیرا در هیئت رئیسه مجلس اعلام کردیم که بر منبی ماده 29 میزان حقوق نمایندگان مجلس مانند سایر مقامات کشور در سامانه ای قرار گیرد.

نماینده مردم قم گفت: وظیفه مجلس شورای اسلامی انتخاب و استیضاح وزرا است و در عین حال دخالت در کار و امور استانداران و فرمانداران بر عهده نمایندگان نیست اما متاسفانه برخی همکاران این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور و غیاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید منتشر و منعکس شود، تا مردم در جریان فعالیت نمایندگان خود در خانه ملت قرار گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.