سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛

احداث بوستان امداد در قم برای برای کمک در حوادث غیرمترقبه

حجت الاسلام آتش زر گفت:بوستان امداد در مواقع عادی می‌تواند یک مکان تفریحی برای مردم باشد و در حوادث غیر مترقبه می تواند کمکی برای شهر قم و شهرهایی که قم معین آنها هستند باشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم صبح دوشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم موجب شد مسئله توجه بیشتر به الزامات ایمنی در شهر قم مطرح شود.

علیرضا گلفشان در این جلسه با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان قم گ: برنامه‌های مرتبط با حوزه جوانان در هلال احمر قم پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم قم را به جوانان شهرهای دیگر بشناسانیم.

گلفشان به راه‌اندازی مجمع خیرین هلال احمر استان قم اشاره کرد و افزود: اهدای جهیزیه توسط خیرین و افراد دواطلب در هلال احمر از اقدامات این مجمع است.

وی با اشاره به برگزاری آمورش‌های رایگان دوره‌های امدادی در قم و شهرهای اقماری،بیان کرد: در شهر جعفریه، کهک و دستجرد سه سال است که پایگاه شهری ایجاد کردیم.

وی با اشاره به برگزاری سفره‌های مهربانی توسط خیرین و داوطلبان هلال احمر،عنوان کرد: بازدید از خانه‌های سالمندان و خدمت‌رسانی به آنان از دیگر برنامه‌های ما است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: حدود صد خانه هلال در استان قم در شهرها و روستاها و ادارات وجود دارد که آموزش‌های امدادی را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در منطقه کهک ادامه داد: در سیل سال گذشته در کهک هیچ تلفاتی نداشتیم چرا که نیروهای هلال احمر به مردم هشدارهای لازم را داده بودند.

قم در حوادث غیر مترقبه معین استان تهران است

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، عضو شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به اینکه قم در حوادث غیر مترقبه معین استان تهران است گفت: هلال احمر می‌تواند با کمک سازمان زمین شهری در حریم شهری یک بوستان امداد به مساحت ۱۰۰ کیلومتر طراحی کرده است.

وی ادامه داد: امکانات این بوستان را از نظر ساختمانی هلال احمر و فضای سبز را شهرداری تأمین کند تا در حوادث غیر مترقبه چند ۱۰ هزار نفر را اسکان دهد.

وی بیان کرد: این بوستان در مواقع عادی می‌تواند یک مکان تفریحی برای مردم باشد و در حوادث غیر مترقبه می تواند کمکی برای شهر قم و شهرهایی که قم معین آنها هستند باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: این مکان باید آب و برق مستقل داشته باشد تا اگر اتفاقی در شهر قم داشت بتواند ساکنان شهر را اسکان دهد.

نیاز هلال احمر قم به ساختمان جدید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه در موضوعات مختلف هلال احمر با همکاری شهرداری می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد،عنوان کرد: هلال احمر قم به ساختمان جدید نیاز دارد اگر در قم اتفاقی بیفتد اولین ساختمانی که فرو می‌ریزد ساختمان هلال احمر است.

گلفشان ادامه داد: در بحث اوقات فراغت چهار سال نخستین آمار را کسب کردیم اما زیرساخت‌ها متناسب با این موضوع نیست.

وی با اشاره به اینکه فقط ساختمان جوانان در خیابان باجک قرار دارد،بیان کرد: جزو استان‌های استثنایی هستیم که به خانم‌ها می‌گوییم روزهای فرد بیایید و به آقایان روزهای زوج.

وی با اشاره به اینکه زمینی که هلال احمر برای ساختمان در اختیار دارد قدری شورای شهر به شهرداری واگذار کرده گفت: از شهرداری درخواست کردیم که ما به ازای این زمین را به ما بدهد تا وقف هم عملی شود.

لزوم حفظ آمادگی در مقابل حوادث

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در ادامه جلسه تصریح کرد: مهم‌ترین عملکرد هلال احمر آمادگی برای وقوع حوادث است. اینکه امکانات و آمادگی‌های لازم برای مقابله با حوادث وجود داشته باشد باید در راس برنامه‌های هلال احمر باشد.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی و مرکزیت قم ایجاب می‌کند که یک مرکز دپوی امکانات هلال احمر در قم وجود داشته باشد تا در بحران‌ها بتواند نیازهای کشور را پوشش دهد.

انتهای پیام/ح

بوستان امداد در قم احداث شود/ آمادگی در مقابل وقوع سیل

برچسب ها: احداث ، بوستان امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.