سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخبار: دروغ‌پراکنی‌های نتانیاهو از پشت تریبون سازمان ملل بهانه‌ای برای توجیه رفتارهای تهاجمی است

پایگاه اینترنتی الاخبار در گزارشی اظهارات دروغین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان  با اشاره به اظهارات و دروغ پردازی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل علیه لبنان، نوشت: این اظهارات در چارچوب روش همیشگی وی برای بهانه‌تراشی در برابر افکار عمومی و حمله به لبنان، نوار غزه و سوریه مطرح شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان، علی‌رغم این ارزیابی که به علت توازن ایجاد شده به دست مقاومت، به ویژه سامانه موشکی آن، تل آویو جرأت نخواهد کرد به لبنان حمله کند؛ اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پشت تریبون سازمان ملل و اتهامات وی علیه لبنان و حزب‌الله مبنی بر احداث کارخانه‌های تسلیحات در مناطق مسکونی نزدیک فرودگاه بیروت را فقط می توان مقدمه‌ای برای اقدامات نظامی و حمله تل آویو به لبنان دانست که از طریق آن مناطق مسکونی را بمباران کند. این همان سیاستی است که همواره تل آویو از طریق مطرح کردن اتهامات و دروغ‌پردازی، برای بهانه‌تراشی در برابر افکار عمومی جهان، به منظور انجام حملات علیه لبنان، نوار غزه و سوریه در پیش می‌گیرد.

بر این اساس، لبنان به شکل رسمی، تحرکات برای مقابله با تبلیغات تل آویو را آغاز کرد. برخی منابع رسمی و مهم لبنان به الاخبار گفتند: «اظهارات نتانیاهو از بالاترین تریبون بین‌المللی چیز ساده‌ای نیست که بتوان از کنار آن عبور کرد. وی مقابل نمایندگان کشورهای جهان، اتهاماتش علیه لبنان را مطرح کرد. ما از نمایندگان این کشورها خواستیم این اتهامات را محکوم کنند.»

این منابع گفتند: نشست وزارت خارجه لبنان و سفر ترتیب داده شده برای سفرا به یکی از محل‌هایی که نتانیاهو مدعی شد انبار موشک است، «در چارچوب نبرد دیپلماتیک صورت گرفت که ما وظیفه داریم این نبرد را علیه تل آویو انجام دهیم. در صورتی که اظهارات نتانیاهو پیشدستانه و برای آمادگی به منظور اجرای هر گونه حملاتی باشد، وظیفه ما این است که به شکل پیشگیرانه، برای گرفتن بهانه از آن تلاش کنیم.»

از سوی دیگر، برخی منابع دیپلمات روس به الاخبار گفتند اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات نتانیاهو برای پیشگیری از هر کاری است که تل آویو برای حمله به لبنان برنامه‌ریزی می‌کند. این منابع افزودند «هر گونه تحرک تل آویو ممکن است اوضاع لبنان و منطقه را ملتهب کند و در مسیر تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات سنگ‌اندازی کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.