سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت گردو از باغات سردسیری بخش سرفاریاب

رئیس جهاد کشاورزی بخش سرفایاب از آغاز برداشت گردو از باغات سردسیری این بخش خبر داد.

امیری رئیس جهاد کشاورزی بخش سرفایاب درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ؛ سطح باغات گـردوی این بخش را 420 هکتار عنوان کرد و گفت: 380 هکتار از باغات این بخش بارور هستند و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

امیری با بیان اینکه بیشترین باغات منطقه سادات امامزاده علی(ع) باغ گردو هستند، پیش‌بینی کرد: امسال در هر هکتار 1400کیلو وجمعا بالغ بر 530 تن گردو در این منطقه تولید شود.

رئیس جهاد کشاورزی بخش سرفایاب  سپس نحوه فروش گردو در این بخش را کیلویی و دانه‌ای دانست و افزود: سال گذشته قیمت هرکیلو گردو به طور متوسط 200-300 هزار ریال بود و امسال نیز قیمت آن ما بین 500-250 ریال خواهد بود.

امیری میزان اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم باغات گردو در مناطق سردسیری را حدود 800 نفر  دانست و افزود: حفظ این میزان اشتغال از اولویت‌های مجموعه جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب است.

رئیس جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید در واحد سطح محصول گردو از طریق بهسازی و جوان‌سازی باغات، سرشاخه کاری، پیوند درختان قدیمی و نامرغوب و ... را از برنامه‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد.

وی در ادامه از مهمترین آفات این درخت سردسیری می توان به کنه گردو،کرم کاریوکاس گردو وشته خال دار، اشاره کرد واز مهمترین بیماریهای گردو در باغات این بخش می توان بلایت گردو ( باکتریوز) سرخشکیدی گردو، شانکر تیتسفورایی اشاره کرد.

امیری افزود: برگزاری کلاسهای ترویجی وبازدید کارشناسان وسرکشی آنان از باغات گردو ونصب تله های فرمونی وهم چنین آبرسانی بموقع به باغات کم آب توسط دودستگاه تانکر در مناطق مختلف بخش در تابستان 97 را عامل افزایش میزان تولید وعملکرد درختان گردو عنوان کرد.

امیری افزود:برداشت گردو در باغات منطقه سادات سرفاریاب از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا حدود نبمه مهر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/د

برداشت گردو در کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.