سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین کارگاه عکاسان جنگ در ارومیه

حوزه هنری آذربایجان غربی کارگاه «عکاسان جنگ» را در ارومیه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس نخستین کارگاه «عکاسان جنگ» را با حضور «وحید رضوی» از عکاسان بنام حوزه فیلم، سریال تئاتر و مستند اجتماعی در شهرستان ارومیه برگزار کرد.


در این کارگاه که در دو بخش «عکاسی جنگ و عکاسان جنگ» برگزار شد ارتباط مفهوم جنگ و عکاسی، تروریسم و عکاسی، نظری بر تاریخ عکاسی جنگ، تعریف عکاسی جنگ، مشخصات عکاسان جنگی، نقش رسانه عکاسی جنگ و عکاسی در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفت.


در بخش دوم این کارگاه که به معرفی و ارائه آثار عکاسان مشهور جنگ در دوران دفاع مقدس اختصاص داشت، آثار آلفرد یعقوب زاده، محسن راستانی، رضا دقتی، بهمن جلالی و مهدی منعم به مدت ۴۵ دقیقه برای حاضران در کارگاه ارائه شد.


وحید رضوی متولد ۱۳۶۴ ارومیه و از عکاسان بنام حوزه فیلم، سریال تئاتر و مستند اجتماعی است که کاندید بهترین عکس جشنواره بین المللی فیلم یاس، حضور در نخستین مجموعه باغ هنر، نفر اول بخش عکس سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی و اجرای ورکشاپ عکاسی پرتره در حوزه هنری آذربایجان غربی بخشی از کارنامه هنری ایشان می‌باشد.


عکاسی جنگ شاخه‌ای از عکاسی است که به ثبت تصاویر از درگیری‌های مسلحانه و زندگی در مناطق جنگ‌زده می‌پردازد. عکاسی جنگ به مردم کمک می‌کند تا عمق یک فاجعهٔ جنگی را که از طریق نوشتار قابل انتقال نیست درک کنند.
انتهای پیام/ح


کارگاه عکاسان جنگ در ارومیه برگزار شد

برچسب ها: عکس مستند ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.