سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکار در مازندران به شرط صدور مجوز

شکار در مازندران با شروع مهاجرت پرندگان زمستان گذران به تالاب و آبگیر‌های استان به شرط صدور مجوز بلامانع است.

ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ تا یک میلیون پرنده مهاجر به تالاب‌ها و آبگیر‌های مازندران مهاجرت می‌کنند گفت: از اواخر تابستان امسال و با سرد شدن هوا مهاجرت پرندگان زمستان گذران به تالاب‌های استان آغاز شده است و پیشقراول آن‌ها هم پرنده خوتکا است که این روز‌ها در بیشتر تالاب‌ها و آبگیر‌های حاشیه جنوبی دریای خزر مشاهده می‌شود.

وی افزود: ۸۰۰ تالاب در مازندران وجود دارد که ۴۰ تالاب محل استقرار پرندگان مهاجر است.

ابراهیمی از باکلان، حواصیل، کاکایی و کلیل به عنوان پیشقراولان زمستان گذران به مازندران نام برد و افزود که بزودی سایر گونه‌ها نیز کوچ زمستانی را به این خطه شمال کشور شروع خواهند کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران پیش بینی کرد تا فرارسیدن فصل زمستان حدود یکصد گونه از پرندگان زمستان گذران از مناطق سردسیر داخل کشور و دیگر نقاط جهان به ذخیرگاه‌های آبی مازندران کوچ کنند.

وی گفت: با توجه به پیگیری شکارچیان مبنی بر صدور پروانه شکار، سازمان دامپزشکی کشور مبنی براحتمال شیوع عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و به منظور تامین سلامت عمومی، شکار پرندگان وحشی تا کنون در استان مجوزشکار صادر نشد.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان امسال، با هماهنگی تصمیم شورای تامین مازندران و با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی ابزار غیر قانونی شکار از جمله دام هوایی، کرس را جمع آوری و با شکارچیان متخلف برخورد قانونی می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به شناسایی شکارچیان غیرمجازی که از ابزار غیرقانونی برای شکار پرندگان زمستان گذران استفاده می‌کنند، گفت: اخطار لازم برای جمع شدن این ابزار به متخلفان داده شده است.
انتهای پیام/آ
مهاجرت پرندگان زمستان گذران به تالاب و آبگیر‌های مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.