سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار به مناسبت روز گرامیداشت مولوی

مولوی از درون مصیبت‌ها و فجایع، عناصر امید را بیرون می‌کشید

آنه‌ماری شیمل، استاد برجسته عرفان اسلامی و مولوی‌پژوه آلمانی به مناسبت روز گرامیداشت مولانا یادداشتی درباره او منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هشتم مهر ماه در تقویم‌ به عنوان روز بزرگداشت و گرامیداشت مولانا نامگذاری شده است. در زندگی نامه مولانا جلال الدین محمد بلخی آمده است که در ششم ربیع الاول سال 604 هجری قمری در بلخ به دنیا آمده و  پدر او مولانا محمدبن حسین خطیبی است که به بهاء الدین ولد معروف شده و  «سلطان العلماء»  از القاب مشهور این عارف، شاعر و اندیشمند است.

به همین مناسبت آنه‌ماری شیمل، استاد برجسته عرفان اسلامی و مولوی‌پژوه آلمانی یادداشتی درباره وی منتشر کرده است.

متن یادداشت این مولوی پژوه آلمانی و استاد برجسته عرفان اسلامی به شرح زیر است:

«من معتقدم که آثار جلال‌الدین رومی می‌تواند ما را به راه رهایی رهنمون شده به سرچشمه‌های حقیقت هدایت کند. تاریخ، حقیقت ساده‌ای را به ما می‌آموزد و آن این است که اگر به اصول معنوی و انسانی تکیه داشته باشیم، می‌توانیم از دشواری‌ها و مضایق آن بگذریم. وقتی در دانشگاه بودم، جنگ آغاز شده بود و در آن شرایط سخت، آثار مولوی به من قدرت داد تا بر یأسی که روح مرا آشفته کرده بود چیره شوم.

مولوی مردی است که حتی در شرایط بسیار سخت و تیره هرگز ناامید نمی‌شود و از درون مصیبت‌ها و فجایع، عناصر امید و خوش‌ بینی را بیرون می‌کشد، دنیا را نکوهش می‌کند ولی از این مرز فراتر می‌رود و به راه رهایی اشاره می‌کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.