سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین هفته آینده میزبان قصه گویان استان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت:: مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی از شانزدهم مهر در قزوین برگزار می‌شود.

مژده اروجی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اضافه کرد : مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی ۱۶ تا ۱۸ مهرماه در هفته ملی کودک و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود. 

اروجی افزود: اختتامیه این جشنواره ۱۸ مهرماه است و ۵ برگزیده این جشنواره به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند.

وی گفت: تا کنون ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و علاقمندان به شرکت در بخش عمومی قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای، برای بار گذاری قصه زندگی خود تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند.

اروجی اضافه کرد: این جشنواره شامل سه بخش قصه گویی سنتی و کلاسیک، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و بخش علمی است و دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، زنان و مردان بالای ۱۸ سال و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها مخاطبان جشنواره قصه گویی هستند

وی افزود: بخش علمی شامل مقالات و نشست‌های تخصصی است که دو کارگاه آموزشی با موضوع چگونگی انتخاب بهترین متن مناسب برای قصه گویی و کارگاه فن بیان برای مربیان برگزار شده است. اروجی همچنین از برگزاری نشست تخصصی با موضوع دنیای مدرن، عصر ارتباطات و حیات قصه‌ها در ۱۶ مهر در مجتمع کانون پرورش فکری خبر داد.

وی گفت:این جشنواره چهار مرحله استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین المللی دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، نشست هم اندیشی و نشست‌های تخصصی با حضور کودکان و نوجوانان با مسولان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان قدس قزوین، برگزاری شب شعر عاشورایی در حسینیه امینی‌ها و برگزاری ویژه برنامه‌ای برای کودکان بی سرپرست در خانه تاریخی زعیم را از دیگر برنامه ها‌ی هفته ملی کودک نام برد.
اروجی «آینده را باید ساخت» را شعار هفته ملی کودک بیان کرد و افزود: ۱۴ تا ۲۰ مهر هفته ملی کودک نامگذاری شده است.
انتهای پیام/

اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی 17 مهرماه برگزار می شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.