سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران:

انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری منتفی شد/ از اعمال جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک اطلاعی ندارم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری نتوانست وسایل کافی را برای بانک‌ها فراهم کند، گفت: بانک‌ها هم از انتشار اوراق مشارکت خودداری کردند و در نتیجه منتشر نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نودمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات تعدادی از آن‌ها پاسخ داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت آژانس‌ها و وانت‌بارها در طرح جدید ترافیک، گفت: در گذشته این خودروها با تخفیف 50 درصد عوارض طرح ترافیک پرداخت می‌کردند، اما چون برخی از این افراد مراجعاتی داشتند که این هزینه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و بهتر است که تسهیلات بیشتری به آن‌ها داده شود، در شهرداری بررسی‌هایی انجام دادیم و امروز لایحه‌ای به شورا دادیم تا براساس آن تخفیف آژانس‌ها و وانت‌بارها به 70 درصد افزایش یابد.

پورسیدآقایی تصریح کرد: البته این کار منوط به راه‌اندازی سامانه‌ای برای وانت‌بارها و آژانس‌ها شد تا ترددهای خود را در این سامانه ثبت کنند و سپس از این تخفیف 70 درصدی بهره‌مند شوند.

وی افزود: چون این خودروها حمل و نقل عمومی انجام می‌دادند، ما هیچ ثبتی از تردد آن‌ها نداشتیم و با این تخفیف آن‌ها را تشویق می‌کنیم که به سامانه‌های شهرداری وارد شوند و تخفیفات خود را ثبت کنند و این کار به شهرداری کمک می‌کند که حمل و نقل را سامان دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برای کامیونت‌ها و بارنامه‌ها که شامل این لایحه می‌شود، براساس این مصوبه تا یک ماه باید آن را عملیاتی کنیم و همه کسانی که می‌خواهند از 70 درصد تخفیف استفاده کنند باید وارد این سامانه شوند و آژانس‌ها هم 3 ماه فرصت دارند در صورت تمایل به استفاده از تخفیف 70 درصدی از این سامانه استفاده کنند و رفت و آمدهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: آژانس‌ها و وانت‌بارها حداقل باید 3 سفر در روز را در این سامانه ثبت کنند تا از این تخفیف استفاده کنند و ما هم مطمئن شویم که شغل‌شان فعالیت در آژانس است.

وی در خصوص اعمال تخفیف برای تاکسی‌های اینترنتی گفت: این تخفیف برای این گروه خودروها اعمال نمی‌شود، چون آن‌ها نه تاکسی هستند و نه فعالیت شان در مجموعه آژانس‌ها مجوزی ندارد، اما اگر از شهرداری مجوز بگیرند و ما هم آن‌ها را حمل و نقلی مانند آژانس‌ها تلقی کنیم، آن وقت می‌توانند مجوز بگیرند.

پورسیدآقایی در ادامه در خصوص توزیع 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان شهریور گفت: بخشی از این روند از بانک مرکزی مجوز انتشار گرفت، اما چون شهرداری نتوانست وسایل کافی را برای بانک‌ها فراهم کند، بانک‌ها هم از انتشار آن خودداری کردند و در نتیجه منتشر نشد و چون زمان آن از بودجه 96 گذشته برای بودجه 97 اقدام می‌کنیم.

پورسیدآقایی در ادامه در خصوص جریمه خودروهایی که بدون شارژ حساب کاربری خود وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، گفت: ما همکاری خوبی با پلیس راهور داریم و لیست خودروهای متخلف را به راهور ارسال می‌کنیم، اما از اعمال جریمه خودروهای متخلف اطلاعی ندارم و این سطح همکاری ما با پلیس مطلوب است و هر دو هفته یکبار جلسات مشترکی را با پلیس برگزار می‌کنیم.

پورسیدآقایی تصریح کرد: در هر صورت امسال خارج از اینکه پلیس جریمه‌ها را اعمال می‌کند و افرادی که رقم امانت را بدهکار هستند، در نهایت هنگام کسب معاینه فنی و یا تعویض خودرو باید این عوارض را پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به خودروهایی که وارد طرح ترافیک می‌شوند، گفت: این خودروها در هر صورت عارضه‌ای را برای مردم ایجاد کرده‌اند و موضوع تخلف و عوارض از هم جداست و آنچه که حق مردم شهر است، عوارضی است که به خودرو اختصاص می‌یابد و اگر شهروندان به سامانه اعلام شده مراجعه کنند، می‌توانند میزان بدهی ثبت‌شده را در آن سامانه مشاهده کنند.

پورسیدآقایی در ادامه با بیان اینکه هدف ما از اجرای طرح جدید ترافیک افزایش درآمد نبود،تصریح کرد: در عمل درآمد ما کاهش داشته در حالی که برخی از افراد به دنبال پول درآوردن از محل این طرح بودند و اکنون چون درآمدزا نبوده گله‌مند شده‌اند. در صورتی که هدف ما کاهش ترافیک بوده و امروزه طرح به نحوی اجرا شده که هم هزینه‌های مردم کاهش یافته و هم محدوده طرح ترافیک خلوت‌تر شده است و گزارش‌های ما نشان می‌دهد که ترافیک صبحگاهی کاهش یافته است، اما صبح‌های پنجشنبه به دلیل آزاد شدن طرح ترافیک، میزان ترافیک بیشتر شده است، اما در مجموع ارزیابی ما این است که عملکرد ما به خاطر کاهش ترافیک در 5 روز هفته مناسب بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.