سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 290 میلیون تومان اعتبار به کمپ گردشگری خوسف

290 میلیون تومان اعتبار به کمپ گردشگری عشایری گواب و دق اکبرآباد در شهرستان خوسف اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رمضانی ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین آغاز عملیات اجرایی کمپ گردشگری گواب و دق اکبر آباد گفت: گواب خوسف یکی از جاذبه های طبیعی است که با اجرای طرح کمپ گردشگری عشایری به یکی از مقاصد گردشگران استانی و خارجی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: امسال ۱۷۰میلیون اعتبار برای امور اجرایی و زیرساخت های کمپ گواب و ۱۲۰میلیون‌ تومان برای دق اکبر آباد تصویب شده که با بهره برداری از آن برای گردشگری در شهرستان خوسف افق روشنی پیش بینی می شود.

رمضانی گفت: امسال برای تکمیل محوطه سازی و سکو سازی کمپ گردشگری آرک ۷۰میلیون تومان، برای اجرای شبکه آبرسانی و حصار کشی ۳۳۰ میلیون تومان به مجموعه آبگرم معدنی لوت اختصاص یافت که با وجود احداث جاده خوسف نایبند ، مشکل جاده و برق سراسری مجموعه رفع خواهد شد.

رمضانی از پارچه ملّه به عنوان یکی از برندهای شهرستان خوسف یاد کرد و افزود: پنبه ملّه از گذشته های دور در خوسف کشت می شد اما به دلیل تعطیل شدن پارچه بافی کشت این محصول نیز کم رونق شد که اکنون با احیای صنایع دستی و پارچه بافی بافت پارچه ملّه دوباره برای حوله ، روانداز و غیره رونق گرفته است.

فرماندار خوسف هم گفت : منطقه گواب خوسف یکی از جاذبه های بکر و دست نخورده ایست که با مشارکت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، امور عشایر ، شرکت تعاونی عشایری شهید کامیاب و دستگاههای دولتی به یک مجموعه و کمپ گردشگری تبدیل می شود.

شفیعی افزود: ایجاد استخر مصنوعی ، نصب سیاه چادرها، ایجاد کوله و خانه های چوبی و خاک و گلی بدون استفاده از آهن و آجر و مسجد چوبی در حاشیه منطقه از جمله اقدامات گردشگری در منطقه گواب خواهد بود.

گواب خوسف شامل حدود ۱۶ هکتار زمین بکر و دست نخورده شوره زار ، تپه های سنگی و بوته های گز است و دق اکبر آباد نیر کویر بکر در کنار تپه های ماسه ای با ۱۵۰کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۰کیلومتری مرکز شهرستان خوسف قرار دارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: عشایر ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.