سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ ظریف به ادعای نتانیاهو درباره وجود یک مکان هسته‌ای مخفی در تهران

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز آمریکا به ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود یک مکان هسته‌ای مخفی در تهران پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز آمریکا به ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مبنی بر وجود یک مکان هسته‌ای مخفی در تهران پاسخ داد.

ظریف در این مصاحبه گفت: نخست‌وزیر اسرائیل از سال ۱۹۹۲ چنین ادعاهایی را [علیه ایران] مطرح می‌کند. او در سال ۱۹۹۲ مدعی شد که ما ۵ سال تا بمب اتم فاصله داریم و در سال ۱۹۹۶ هم مجددا همین ادعا را مطرح کرد! اگر او نگران برنامه هسته‌ای ایران است، بهترین راه، توافقی است که او نهایت تلاش خود را برای بر هم زدن آن به کار برده است.

وزیر خارجه کشورمان افزود: برجام به آژانس اجازه می‌دهد که سرزده‌ترین بازرسی‌های جهان را انجام دهد. ایران این بازرسی‌ها را قبول کرد چون چیزی برای پنهان کردن نداشت.

وی خطاب به خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز ادامه داد: تمام ادعاهای قبلی نتانیاهو توسط آژانس مورد بررسی قرار گرفته و رد شده‌اند. ادعای اخیر او هم مانند تمامی ادعاهای قبلی نادرست است.

ظریف همچنین در ادامه با اشاره به تهدید شمردن ایران از سوی نتانیاهو گفت: به یاد می‌آورید که او چند هفته پیش کنار راکتور اتمی دیمونا که کارخانه بمب‌سازی اسرائیل است ایستاد و ایران را تهدید به نابودی کرد و اکنون می‌گوید که ایرانی‌ها ما را تهدید به نابودی می‌کنند. واقعا مضحک است.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه "نتانیاهو به دنبال سرپوشی برای زرادخانه هسته‌ای خودش است" تأکید کرد: این اتهامات بی پایه و اساس است. این ادعای جدید نتانیاهو اشتباه و بی‌پایه و اساس است همانطورکه ادعاهای قبلی وی بی‌اساس بوده است.

نتانیاهو پنج‌شنبه شب، در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تکرار شوی مضحک خود علیه کشورمان (اینجا) مدعی وجود یک مکان هسته‌ای مخفی در تورقوزآباد تهران شد! 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
نتانیابو عددی نیست...مواظب باشیم فریب وقتکشی اروپایی ها را نخوریم