سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح علمی آموزش نجوم در مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز، از اجرای طرح علمی آموزش نجوم در مدارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال بیت سیاح، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز گفت: از مهم ترین اهداف آموزش نجوم، فرهنگ سازی و ترویج علم نجوم، استعدادیابی، برانگیختن خلاقیت و یافتن ایده های نو دربین دانش آموزان و القای جسارت علمی به آنان به منظور شرکت در مسابقات کشوری وبین المللی است .

وی افزود: نجوم به عنوان یکى از شاخه‌های مهم علوم تجربی نقش بسیار زیادی در شکوفایی فکر و اندیشه دانش آموزان دارد  و آموزش نجوم به دانش آموزان کمک می‌کند تا فرایند آموزش علوم تجربی را به صورت تکامل یافته انجام دهند.

بیت سیاح بیان داشت: بنابراین با توجه به داشتن نیروهای تخصصی وکسب رتبه های برتر ملی در این زمینه طرح آموزش مبانی نجوم با استفاده از چادر نجومی وترازهای فضایی توسط پژوهش سرای امام جعفرصادق(ع) اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه ناحیه 4 اهواز گفت: مدارس شهرستان اهواز و مناطق همجوار به صورت ذیل می توانند در این خصوص اقدام نمایند. اخذنوبت جهت حضور دانش آموزان در پژوهش سرای امام جعفرصادق (ع) ، اخذنوبت جهت اعزام نیروها به همراه چادر نجومی جهت آموزش درمدرسه،  اخذنوبت جهت آموزش  تخصصی معلمان مدرسه بصورت کارگاه 3 ساعته.

وی عنوان کرد: علم نجوم به صورت یک موضوع بین‌رشته‌ای کاربردهای زیاد و مهمی در زندگی روزمره دارد. ابتکار، تخیّل و حس اکتشاف و کاوشگری را فراهم می‌سازد. امید است با مراجعه به پژوهش سرا از امکانات آن جهت آموزش فرزندان خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/م

توسعه آموزش نجوم در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.