سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه واشنگتن درباره نشست ضدایرانی نیویورک برای تشکیل «ناتوی عربی»

واشنگتن یک روز پس از برگزاری نشست پمپئو با وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن بیانیه‌ای منتشر کرد و در ادعایی از موافقت اعضای این نشست برای مقابله با «تهدیدات ایران» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت به همراه وزرای خارجه مصر و اردن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نشست برگزار کرد.

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای را درباره این نشست منتشر کرد. در این بیانیه آمده است همه شرکت‌کنندگان موافقت خود را با لزوم مقابله با «تهدیدات ایران» در منطقه و همچنین علیه آمریکا اعلام کردند. 

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که هدف از این نشست بررسی طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف جدید با کشور‌های عربی موسوم به «ناتوی عربی» بوده است.

این ایده که از سوی دولت آمریکا «اتحاد استراتژیک خاورمیانه» (MESA) نام‌گذاری شده، با هدف ادعایی ممانعت از نفوذ ایران در منطقه مطرح شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
ایران هم لازمه نمایندگان این کشورها رو (به جز عربستان )دعوت کنه وباهاشون یک نشست بذاره و نقشه پمپئو و ترامپ رو براشون علنی کنه.