سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران در آیین رونمایی‌ از تندیس‌ شهید لشگری‌:

ادعای پاسداری‌ از خون شهیدان را باید در عمل نشان داد

افشانی با تأکید بر اینکه جامعه ما وامدار‌ شهد‌است، گفت: کسی که مدعی پاسداری از خون شهیدان است، باید در عمل نشان دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی‌ افشانی شهردار تهران ظهر امروز در آیین‌ رو‌نمایی از تندیس‌ سرلشگر‌ شهید حسین لشگری‌ که در پایگاه یکم شکاری برگزار شد، با درود‌ به ارواح‌ شهدای دوران دفاع مقدس‌ گفت: امروز به صورت همزمان‌ در 5 نقطه از شهر تهران 5 تندیس‌ از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی‌ رونمایی شد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه آسایش و آرامش سرزمین دینی ما حاصل خون شهیدانی‌ است که از جان خود گذشتند‌، گفت: به خاطر از جان گذشتگی‌ این عزیزان است که ما امروز در منطقه پر تلاطم‌ خاورمیانه‌ در آسایش به سر می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه خود از اهالی استان خوزستان است، گفت: من به مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه‌ای را با فرزندان شهدای شاغل در شهرداری برگزار کردم. همه ما امروز باید بدانیم که در همه عرصه‌ها مدیون شهدا هستیم.

افشانی در ادامه با بیان اینکه شهدای نیروی هوایی 2 سقف‌ پرواز داشتند، گفت: یکی سقف جسمی‌ و دیگری سقف روحی بود که مولوی‌ در شعر «کجایید‌ ای شهیدان خدایی» به زیبایی وصف حال آنها را سروده است.

شهردار تهران با اشاره به این بیت از شعر مولوی‌ که «کجایید ای درِ زندان شکسته‌ / بداده‌ وام‌داران را رهایی» گفت: جامعه ما وامدار‌ شهداست و همانطور که جامعه بشریت‌ وامدار امام حسین (ع) است، جامعه ما هم امروز وامدار شهدای دفاع مقدس‌ است.

وی با بیان اینکه‌ باید با ترجیح‌ منافع مردم دین خود را ادا کنیم، گفت: اگر کسی پاسدار خون شهیدان است، باید در عمل نشان دهد.

افشانی افزود: باید شهدا را قدر بدانیم و این نمادها فقط برای این است که نسل‌های آینده آنها را به یاد آورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
درپائین این تندیس ها زندگینامه و وصیت انها را نیز درج بفرمائید