سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد؛

افزایش میزان افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم/ نرخ سود تسهیلات مسکن کاهش نمی‌یابد

رحیمی‌انارکی گفت: میزان افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم روزانه به 700 تا 800 فقره رسیده است.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با بیان اینکه قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و معاملات کاهش یافته است، اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که پرداخت تسهیلات مسکن از لحاظ تعداد 54 درصد و از لحاظ مبلغی 58 درصد رشد داشته است.

وی از پرداخت یک‌هزار و 200 فقره تسهیلات از صندوق پس‌انداز مسکن یکم خبر داد و گفت: میزان افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم روزانه به 700 تا 800 فقره رسیده است و تنها اتفاقی که در یک ماه گذشته رخ داده این بود که کاهش مانده داشته‌ایم.

رحیمی انارکی تصریح کرد: متقاضیانی که امتیاز صندوق پس انداز مسکن یکم را کسب کرده‌اند به نظر می‌رسد در حال برداشت مازاد حساب خود هستند. به همین دلیل شاید این متقاضیان برای حفظ پول خود، چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: توجه بانک مسکن به پرداخت تسهیلات برای کم درآمدها افزایش یافته و باید توجه جدی‌ به چنین مسائل افزایش یابد.

وی درباره پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق گفت: پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی آن بوده که بحث تسهیلات خرید مسکن از محل وقوع آن، که هم اکنون در تهران 60 میلیون تومان است به میزان صندوق پس انداز مسکن یکم برسد و این پیشنهاد همچنان در بانک مرکزی در حال بررسی است.

رحیمی انارکی ادامه داد: افزایش مدت صدور پروانه‌های ساختمانی از 15 سال به 20 سال پیشنهاد دیگری بود که در حال بررسی است.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان گفت: هم اکنون بانک مسکن برنامه‌ای برای کاهش نرخ سود تسهیلات ندارد.

انتهای پیام/

افزایش سقف تسهیلات مسکن در بانک مرکزی در حال بررسی است

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
لطفا پیرو همین خبر یک خبر تهیه کنید که چند درصد از وام اولیها در تهران موفق به خرید شدند! دوم اینکه بررسی کنید کدام مناطق تهران توانسته اند خرید کنند! سوم آنکه با بعضیهاشون مصاحبه کنید که آیا از خریدشان راضی اند و واقعا در خانه شان احساس راحتی میکنند یا اینکه تحمل میکنند چون چاره ای نداشته اند که خانه ای بدون آسانسور و بدون پارکینگ و انباری یا زیرهمکف بدون امکانات بخرند! خواهشا چنین خبری را در دستور کارتان بگذارید چون تحلیل آن خیلی از وقایع بازار تیره مسکن روشن خواهد شد و نقش دلالان و سهم آنها در این آشفتگی بیشتر معلوم میشود چرا که حق خیلی از وام اولیها توسط همین دلالان ضایع شده است!
وحيد
۰۹:۰۹ ۲۹ دی ۱۳۹۷
تبريک به بانک مسکن. بعد 9 ماه با 60 ميليون سپرده گذاري حالا انصراف مي دهيم که شما خوش باشيد. نوش جان شما و دولت تدبيرو اميد که نمي دانيد با چه زحمتي اين مبلغ را 9 ماه در حسابمان نگه داشتيم در صورتي که هر کالا يا ملکي مي خريديم سه برابر مي شد.
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
دیگه مشکل مردم وام نیست که! خونه ها حبابی میلیاردی شده باید جلوی آن گرفته شود نه اینکه باز ملت را مقروض کنیم و یک مشت دلال این وسط برنده میدان باشند!
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
من اگر یک واحد آپارتمان 100 متری در محله تورقوزآباد تهران را در سایت "دیوار" یا "شیپور" آگهی کنم متری 10 میلیون تومان یعنی جمعا یک میلیارد تومان، دیگه قیمت مسکن در این منطقه همین میشه چون معیار بنگاهیها همین سایتهاست! کی هست که نظارت کنه و جلوی این قیمت دهی سلیقه ای رو بگیره؟!