سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضیاییان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش ۲۲ درصدی بارش باران/خشکسالی کماکان ادامه دارد

یک مقام مسئول گفت: مجموع کل بارش کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموع بارش کل کشور در سال زراعی 96-97 را 166 میلی متر اعلام کرد و گفت:  بارش باران در مدت مشابه سال قبل خود 212  و در بلند مدت 232 میلی متر بوده است.

وی از کاهش 22 درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: متوسط میزان بارش نسبت به دوره بلند مدت 28.7 درصد کاهش داشته است.

ضیاییان ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با 75 درصد،کرمان و هرمزگان 67 درصد،کهگیلویه و بویر احمد 53 درصد و بوشهر با 49 درصد؛ بیشترین میزان کاهش بارندگی در سال زراعی 96-97 را داشتند.

به گفته این مقام مسئول؛ استان آذربایجان شرقی 21 درصد، آذربایجان غربی 24 درصد بیش از حد نرمال و استان‌های کردستان، اردبیل، همدان، زنجان، ایلام و سمنان در حد نرمال بارندگی دریافت کردند.

وی با اشاره به از افزایش دمای 1.3 درجه نسبت به بلند مدت،گفت: آذربایجان غربی با 2 درجه و زنجان و کردستان با 1.9 درجه بیشترین افزایش دما را نسبت به بلندمدت داشتند.


بیشتر بخوانید: کاهش محسوس دما در استان های شمالی کشور


رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین وضعیت بارش در فصل پاییز بیان کرد: بارش باران در فصل پاییز همزمان با شروع سال زراعی جدید عمدتا به صورت نرمال و در بخش های شمال غرب بیش از حد نرمال است.

وی با اشاره به اینکه بارش پاییزه سهم زیادی در بارش کل کشور ندارد، بیان کرد: اگرچه پیش بینی می شود که میزان بارش باران در آغاز سال زراعی جدید بیش از حد نرمال است، اما این میزان جوابگوی خشکسالی و جبران تامین منابع آبی نیست، از این رو پیش بینی می شود که کماکان خشکسالی در کشور ادامه یابد.

انتهای پیام/

بارش باران در آغاز سال زراعی جدید نرمال است

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.