سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه جزو ۳۱۳ نفر اصحاب امام زمان (عج) باشیم؟ +فیلم

وظیفه هر فرد با ایمانی به عنوان منتظر امام زمان(عج) این است که نسبت به امام زمان عج معرفت عمیق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشر همچنان به انتظار نشسته است تا روزی خورشید فروزانش از پس پرده غیبت ظهور کرده و جهان تیره و تار را روشن کند. دیری نمی پاید که لحـظـه انـتـظـار بـه سـر رسیده و عـطـر دل انگیز ظهور حضرت ، زندگی بشر را بهاری خواهد کرد. حال لازم است تا یاران واقعی امام زمان عج خود را برای فراهم شدن مقدمات ظهور آماده سازند. وظیفه هر فرد با ایمانی به عنوان منتظر امام زمان(عج) این است که نسبت به امام زمان عج معرفت عمیق داشته و انتظار او برای ظهور امام عصر عج در تمام رفتار و سکناتش هویدا باشد. همچنین منتظر واقعی مهدی موعود‌(عج) بایستی دل خود را از محبت و دلبستگی به غیر خدا خالی کرده و صفات عالی اخلاقی را درون خود نهادینه کند.

در کتاب‌های دینی آمده است که هنگام ظهور آن حضرت، 313 نفر یاران مخصوصش به او می پیوندند و هم چون کوه در برابر حوادث ایستادگی کرده و همراه امام عج خواهند بود. این 313 نفر از اطراف جهان و دورترین نقطه ها جمع شده و به امام قائم علیه السّلام می پیوندند ، چنان که در حدیثی از امام باقر علیه السّلام بیان شده: « یَجمَعُ اللهُ مِن أَقاصِی البِلادِ عَلی عِدَّةِ أَهلِ بَدرٍ ثَلاثَمِأَةَ وَ ثَلاثَ عَشَرَ رَجُلاً ؛ خداوند – برای حضرت قائم علیه السّلام – از دورترین شهرها، به تعداد جنگ آوران جنگ بدر، 313 مرد را جمع می کند».

حجت‌الاسلام پناهیان در رابطه با همین مساله، عزم را مهم‌تر از اقدام دانسته و نیت برای بودن در بین یاران امام زمان‌(عج) را موثر می‌دانند، چراکه خداوند از آنچه که از دل افراد می‌گذرد کاملا باخبر است. شاید عمر افراد برای آن‌که در رکاب امام عصر‌(عج) باشند و پا‌به‌پای ایشان قهرمانانه به جنگ با دشمنان بپردازند، کفاف ندهد اما تلاش برای آنکه افراد خود را جز 313 یار باوفای امام‌(عج) کنند، در محضر خداوند بی‌حساب نمی‌ماند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشر شده از صحبت‌های حجت‌الاسلام پناهیان را در خصوص اینکه چگونه می‌توان جزو 313 نفر اصحاب امام زمان عج بود، را مشاهده کنید:

انتهای پیام/
برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
محمدعلی
۱۷:۰۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
خیلی کلیپ زیبایی بود
ازتون ممنونم
محمد امین
۲۱:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
یعنی از 80 میلیون ایرانی 313 نفر نیست!؟
امیرحسین
۱۹:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من داخل یک سایت رو دیدم اسامی 313 تا از یاران امام زمان رو نوشته بود و میگفت یکی از سخنرانی های حضرت علی هستش لطفا شک من رو برطرف کنید.
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اللهم عجل ولیک الفرج
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
نا‌شناس
۲۱:۵۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
خدایا‌‌لشکر‌امام‌‌زمان‌را‌فاتح‌ساز‌‌تا‌در‌رکاب‌امام‌‌زمان‌باشیم‌‌
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بنظرم امام زمان عج مثل امام حسین علیه السلام دارن میگن هل من ناصر ینصرنی؟؟چه کسی هست مرا یاری کند؟ولی ما عین خیالمون نیست...واقعا به عنوان یه زن مسلمان چیکار بایدکرد؟
غلامرضا
۰۹:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
امام خمینی : رهبر همه ما و شما وجود مبارک حضرت بقیه الله است .
منم میخواهم باشم دعایم کنید
۲۱:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام نامم را نمیگم ولی اما دعایم کن
محمد احلام پور
۰۹:۴۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
آنقدر دلم میخواهد که یکی از یاران شما باشم .التماس تان میکنم من درا باری کنید تا بتوانم یکی از یاران تان باشم.
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
الهی آمین
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
يا وَصِىَّ الْحَسَنِ وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ اَيُّهَا الْقاَّئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ
شهرام
۰۹:۵۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
عمر آدمیزاد محدوده. بهتره خوب ازش استفاده کنیم. جوانان نیاز به کار درآمد خوب و ازدواج دارند. ما به کجا رسیدیم الان.
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
اين حرف شماچه ربطي به موضوع داشت. سعي كن در همين عمر كم امام زمانت را بشناسي انوقت عمرت با بركت ميشود.
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان ما به چیزهای مهم تر از ازدواج و کار و درآمد و...
نیاز داریم کاش خدا اون چیز مهم هارو بهمون بده
ملکوت
۰۷:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
خدایا ما را جزه لشکرش قرار بده تا در کنارش باشیم تا از اسلام و قران دفاع کنیم .
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
313 میلیون نفر را در جهان اماده پذیرش مهر امام زمان (عج) بفرمایئم وزمینه ساز امام زمان (عج) و این 313 نفر هم میتوانیم باشیم.

313 میلیون را با امام حسین(ع) اشنا کنیم. زیرا امام زمان (عح) یکی از اهدافش عدالت گستری جهانی و یکی از اهداف دیگزش انتقام خون امام حسین (ع) از سفیانیان و یزیدیان دنیاست.
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
ما را اگر به نوكري هم بپذيرنداز پادشاهي بودن هم خيلي بهتر است
اگر جارو كشي اقامون امام زمان.عج. را هم به من بدهند افتخار ميكنم. اگر فقط ما را بپذيرند روزي هزار مرتبه خدا را شكر گزارم. دوستان عزيز امام عزيزمان از ما دو چيز بيشتر نمي خواهند. يكي ترك محرمات و دوم انجام واجبات. فكر نكنيم راحت هست همين گناه نكردن خيلي مهم و سخت هست چرا كه شيطان هميشه در كمين ما هست ولي با توكل به خدا و توسل به چهارده معصوم كه قران ناطق هستند ميتوانيم شيطان را شكست بدهيم و بر نفس عماره قالب شويم اگر بتوانيم اين دو مورد را خوب انجام بدهيم حتما از ياران ان حضرت هستيم اگر از ياران٣١٣ نَفَر نباشيم ولي حتما در رده هاي بعدي هستيم. انشاءالله. يامهدي ادركني.
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من مطمئنم چون ازش خالصانه خواستم بهترین مقامی رو که یه نفر
میتونه به عنوان یار امام زمان عج داشته باشه مال خودمه
علی
۲۲:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
و اجعلنا من انصاره و اعوانه