سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح سلامت رمضان در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اجرای طرح سلامت رمضان با مشارکت ۲۰۰ بازرس از امروز در نقاط مختلف استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به افزایش حضور شهروندان در اماکن متبرکه و مساجد در ماه مبارک رمضان یکی از اولویت های غبار روبی این اماکن پیش از ورود به ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: طبق دستورالعمل بهداشتی باید مهرهای معیوب و شکسته تعویض یا تراشیده شوند همچنین چادرهای مورد استفاده عموم بانوان شسته شود.

حیدری مقدم در ادامه گفت:شستشو و اضافه کردن به ظرفیت جاکفشی، بررسی وضعیت آبدارخانه، تمیز بودن سرویس بهداشتی و قرار دادن مایع صابون نیز از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش خرید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان بخشی از فعالیت بازرسان بررسی وضعیت قنادی ها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: همچنین اغذیه فروشی ها، محل های فروش حلیم، شله زرد و آش با دقت بررسی می شود تا نکات بهداشتی را رعایت کرده باشند.

وی ادامه داد: پیش از ماه مبارک رمضان نشست هایی با رییس اتحادیه و اصناف از جمله اغذیه فروشی ها برگزار شد تا آنها موارد مورد نیاز را به زیر مجموعه منتقل کنند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست برای تهیه اقلام ماه مبارک رمضان به مکان های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند و مواد غذایی و اولیه مورد نیاز را از این مکان های خریداری کنند.

وی درباره سامانه ۱۹۰ بیان کرد: این سامانه برای مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط راه اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان گفت: پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۹۰ درخواست آنها ثبت و به استان مربوطه از طریق رایانه اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/ ش

طرح سلامت رمضان با مشارکت ۲۰۰ بازرس آغاز شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.