سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیهانی: باید ورزشکاران به حضور در لیگ احساس تعصب کنند / تمدید قرارداد با حدادی مشخص نیست

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: باید ورزشکاران نسبتا به حضور در لیگ احساس تعصب کنند و بیایند در لیگ حضور پیدا کنند.

مجید کیهانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت مسابقات لیگ دوومیدانی بیان کرد: خوشبختانه کیفیت مسابقات دوومیدانی نسبت به سالیان گذشته از شرایط بهتری برخوردار است، گرچه تنها نقطه ضعف آن برگزاری رقابت ها در فصل نامناسب است که البته چاره‌ای در این خصوص نداشتیم. به هر حال با توجه به در پیش بودن بازی های های آسیایی جاکارتا باید تمام تمرکزمان را به این معطوف می کردیم تا بتوانیم در آنجا به نتایجی که مد نظرمان است، دست یابیم. همین عامل مسئله ای شد تا زمان بندی رقابت های لیگ دوومیدانی را به تعویق بیاندازیم ، مسابقات را در مهر ماه برگزار کنیم. در هر صورت این موضوع بدون شک هم در عملکرد ورزشکاران و هم رکوردهای آنان تاثیر گذار است و می توان بابت این مسئله به فدراسیون انتقاداتی وارد کرد، هر چند که پیش از بازی های آسیایی امکان اینکه بتوانیم رقابت های لیگ را برگزار کنیم وجود نداشت. 

اگر می خواهیم لیگ پویا داشته باشیم، باید تمام ورزشکاران در لیگ حضور پیدا کنند

کیهانی در ادامه گفت: از نظر استقبال باشگاه ها هم شرایط نسبتأ رضایت بخش است به طوری که امسال خوشبختانه باشگاه های مختلفی برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده اند. شاید کمتر ورزشکاری باشد که با یک باشگاه به توافق نرسیده باشد و این امکان برای آنها وجود داشت تا در باشگاه های مختلف حضور یابند. ذوب آهن، نفت، استقلال تهران، آسان پرداخت ، دانشگاه آزاد، عقاب، نیروی زمینی، نیروی دریایی و اروند خوزستان از جمله باشگاه هایی هستند که در لیگ حضور دارند. با این وضعیت شرایط آیده آل است اگر چه این تازه اول راه است ولی اگر می خواهیم یک لیگ قوی و پویا داشته باشیم باید تمامی ورزشکاران نسبتا به حضور در لیگ احساس تعصب کنند و بیایند در لیگ حضور پیدا کنند تا ما بتوانیم برای باشگاه هایی که می خواهند تیمداری کنندایجاد انگیزه کنیم.

اگر من ورزشکار یا مسئول نسبت به باشگاه ها بی تفاوت باشم، مسئولان باشگاه ها هم بی تفاوت خواهند بود

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه اظهار داشت:  در هر حال چنانچه من ورزشکار یا مسئول نسبت به این باشگاه ها بی تفاوت باشم بدون شک مسئولان باشگاه ها هم نسبت به این مسئله بی تفاوت خواهند بود و این موضوع موجب می شود تا هم کیفیت لیگ با افت مواجه شود و هم دودش به چشم ما برود. به طور مثال در سالیان گذشته شاهد این بودیم که باشگاه نفت تهران با جذب نفرات ملی پوش عملأ دست سایر باشگاه ها را از لحاظ نفری در پوست گردو می گذاشت و این نمی توانست کار پسندیده ای در رشته ورزش اول المپیک باشد. هر چند که قبول دارم قرارداد مالی ورزشکاران در دوومیدانی بسیار پایین است اما با این حال باید چه کنیم؟ بیاییم بابت این مسئله لیگ را برگزار نکنیم یا که از حضور در لیگ صرف نظر کنیم که قطعأ این اتفاق نمی تواند خوشایند باشد.  مگر برخی ورزشکاران که منتظر بودند باشگاه‌ها یک عدد خاص را به آنها بدهند، آیا این اتفاق رخ داد؟ آیا ورزشکاری که منتظر بود باشگاه‌ها به سراغش بروند، آیا باشگاهی به سراغش رفت؟ لیگ دوومیدانی باید لیگی باشد که پویا و جان داشته باشد تا باشگاه ها از حضور در رشته دوومیدانی استقبال کنند. از تمام ورزشکاران دوومیدانی درخواست می کنم برای کمک به لیگ دوومیدانی شرکت کنند تا رونق لیگ چند برابر شود.

ریاست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه چقدر از ترکیب تیم ها را نفرات جوان و مستعد تشکیل می دهند، گفت: خوشبختانه می توان گفت بیشتر ورزشکاران جوان در تیم های مختلف پخش شده اند. همچنین مهدی پیر جهان در دوی 400 متر با مانع توانست رکورد ملی را تغییر دهد. از نظر من پخش شدن جوانان در باشگاه های مختلف می تواند برای رشته دوومیدانی حائز اهمیت باشد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباه اتفاق رخ داده برای حسن تفتیان و غیبت در فینال مرحله نخست گفت: او به فینال صعود کرد، اما خودش گفته که از برنامه بی‌اطلاع بوده‌است. امیدوارم تفتیان در مرحله دوم بهتر عمل کند.

او در پایان درباره اینکه فدراسیون قصدی برای تمدید قرارداد با مربی حدادی دارد یا خیر، پاسخ داد: فعلأ این مسئله مشخص نیست تا ببینیم در آینده شرایط چگونه پیش می رود.


بیشتر بخوانید:

سپهرزاد: مسئولیت من در تیم دوومیدانی استقلال تنها جذب نفرات است

غیاثی: برخی ها به دنبال این هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند/ مگر می شود از قهرمان ملی استقبال نکنیم ؟

واکنش تفتیان به غیبتش در فینال دوی صد متر

قهرمانی "آسان پرداخت" با جا به جایی یک رکورد ملی و یک رکورد باشگاهی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.