سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاحی: به دنبال کسب اولین مدال جودو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستیم

دبیر فدراسیون جودو کشورمان گفت: برنامه ریزی‌های فدراسیون با موفقیت در مسابقه جهانی باکو به ثمر نشست و هدف بعدی ما کسب اولین مدال جودو در المپیک است.

امیرحسین سیاحی دبیر فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: رقابت‌های جهانی همیشه از سطح بالایی برخوردار است و در این دوره که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شد ملی پوشان ما توانستند بهترین نتیجه را رقم بزنند و بعد از ۱۵ سال مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کنند.

هدف بعدی ما کسب اولین مدال جودو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است

او ادامه داد: موفقیتی که امسال برای تیم ملی جودو رقم خورد به دلیل برنامه ریزی خوبی بود که از سال ۹۵ انجام شد و سال گذشته مدال برنز جهانی ملایی اولین نتیجه این برنامه ریزی و تمرین‌های مناسب بود و بازی‌های آسیایی جاکارتا و جهانی باکو نیز در ادامه این موفقیت‌ها رقم خورد. برنامه ریزی‌های فدراسیون با موفقیت در مسابقه جهانی باکو به ثمر نشست و هدف بعدی ما کسب اولین مدال جودو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

سیاحی افزود: فاصله بین بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت‌های جهانی باکو تنها ۲ هفته بود و با این وجود جودوکاران کشورمان از هر دو رقابت دست پر برگشتند و با وجود اینکه ۲ هفته فرصت کمی برای رسیدن به اوج آمادگی بود، اما ملی پوشان ما توانستند آمادگی خود را حفظ کنند.

تعداد سفر‌های تیم ملی به مسابقات برون مرزی قابل پیش بینی نیست

دبیر فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش تصریح کرد: تعداد سفر‌های تیم ملی و حضور در مسابقات برون مرزی قابل پیش بینی نیست و با توجه به اینکه رنکینگ نخست جهان در اختیار سعید ملایی است و برای حفظ رنکینگ ملی پوشان باید در رقابت‌های مختلف گرندپری، گرند اسلم و جهانی حاضر شویم و با توجه به شرایط اقتصادی و اهمیت رقابت‌ها در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو با برنامه ریزی مناسب شرکت می‌کنیم.

با کشور‌های مطرح در جودو برای برپایی اردوی مشترک در ایران صحبت کردیم

او عنوان کرد: برگزاری اردو‌های مشترک و شرکت در کمپ‌های تمرینی مختلف باعث شد که تیم و ملی پوشان تجربه و آمادگی بیشتری داشته باشند و به منظور کاهش هزینه‌های فدراسیون و ادامه برنامه‌های تیم ملی قرار شد از کشور‌های مطرح در جودو برای برپایی اردوی مشترک در ایران دعوت کنیم و تاکنون با یونان، آلمان، مجارستان مکاتباتی در این زمینه انجام دادیم و منتظر هستیم که در صورت موافقت این اردو‌های مشترک را در ایران برگزار کنیم.

هزینه‌های فدراسیون از طریق حامیان مالی تامین می‌شود

سیاحی در ادامه عنوان کرد: طی ۲ ساله گذشته فدراسیون برای حمایت از تیم ملی در اردو‌های مشترک زیادی شرکت کرده و هزینه این سفر‌ها علاوه بر اعتبارات فدراسیون از طریق حامیان مالی تامین شده است.

ورزشکاران را فقط برای کسب تجربه به مسابقات اعزام نمی‌کنیم

او بیان کرد: فدراسیون تیم ۱۰ نفره به رقابت‌ها اعزام نمی‌کند و با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد نمی‌توانیم افراد را تنها به منظور کسب تجربه راهی مسابقات کنیم و باید افرادی را اعزام کنیم که شانس کسب مدال دارند و در بازی‌های آسیایی جاکارتا و جهانی باکو هم همین کار صورت گرفت و خوشبختانه نتایج خوبی هم رقم خورد.

در المپیک جوانان آرژانتین ۲ نماینده داریم

دبیر فدراسیون درباره حضور تیم ملی جودو در المپیک ۲۰۱۸ جوانان گفت: در این دوره از مسابقات ابوالفضل شجاعی و مارال مردانی به عنوان نماینده جودوی ایران شرکت می‌کنند، اما هدف ما در این دوره کسب تجربه است و برنامه ریزی و هدف اصلی فدراسیون برای المپیک ۲۰۲۲ جوانان است و تلاش می‌کنیم در المپیک بعدی با تعداد سهمیه بیشتر و با هدف کسب مدال حاضر شویم.

برنامه استعدادیابی در رده‌های پایه برگزار شده است

او در ادامه عنوان کرد: برنامه استعداد یابی در تمام هیئت‌های استانی کشور برگزار می‌شود و افرادی که بتوانند وارد اردوی تیم ملی شوند زیر نظر کادرفنی به تمرین می‌پردازند تا در رده پایه هم برنامه ریزی لازم انجام شود و پشتوانه سازی برای تیم ملی صورت گیرد.

سالن مجموعه آزادی جایگزین شهید افراسیابی شد

دبیر فدراسیون جودو در پایان گفت: در حال حاضر سالن شماره ۲ مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون جودو قرار گرفته و ملی پوشان ما در این سالن تمرین می‌کنند و سالن مجموعه شهید افراسیابی دیگر در اختیار فدراسیون جودو نیست و الان جودوکاران ما در فضای وسیع‌تر تمرین می‌کنند.


بیشتر بخوانید:اهتزاز پرچم ایران در جودوی جهان بعد از 15 سال/ ملایی: مدال طلایم را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم

سعید ملایی پس از پانزده سال ایران را صاحب مدال طلای جودو جهان کرد

آغاز رنسانس جودو با طلایی به رنگ ۱۵ سال حسرت


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.